Ny pumpe hos Petit?

Har ikke prøvd den, men dette er jo ett pumpehus så det må en ekstern motor til for å ha glede av den.
Er beregnet for drill, men har problemer med å se at dette er et spesielt bra konsept.
Har sett noe liknende på Biltema.
Kanskje andre har andre meninger om dette, men jeg ville heller satset pengene på en "standard" pumpe.
 
Espen Unnvik skrev:
Har ikke prøvd den, men dette er jo ett pumpehus så det må en ekstern motor til for å ha glede av den.
Er beregnet for drill, men har problemer med å se at dette er et spesielt bra konsept.
Har sett noe liknende på Biltema.
Kanskje andre har andre meninger om dette, men jeg ville heller satset pengene på en "standard" pumpe.

Heilt einig.
Chugger har March-kopi til 99 dollars, då med 110 volts motor. Men likevel eit mykje bedre alternativ enn å styre med drill og greier. Bronse ville heller ikkje vore mitt førstevalg i material til pumpehus i eit bryggeri.
 
aholgersen skrev:
http://shop.petit-agentur.no/products/tellarini-drill-pumpe-tr-14
La merke til denne pumpen hos Petit idag, noen som har prøvd den?
Syns den virket lovende til en grei pris
Jeg har erfaring med denne drillpumpa, og den er dårlig - helt fadese ! Biltema-drill på 710 W gir opp (og lukter) etter 5 sek. Kan ikke komme på at jeg har gjort noe galt. Har kjøpt tilsvarende pumpe m/motor fra Vin og Bar, og den har virket fint, forløpig ved kortvarig test med kaldt vatn. Har satt inn vitron-pakning, og vil bruke den til å drive vørteren gjennom motstrømskjøler - kobberrør i slange.  Vil jeg lykkes ?
 
protto skrev:
Chugger har March-kopi til 99 dollars, då med 110 volts motor. Men likevel eit mykje bedre alternativ enn å styre med drill og greier. Bronse ville heller ikkje vore mitt førstevalg i material til pumpehus i eit bryggeri.

Chugger har 230V versjon. Selges bla. hos brewershardware.com og Bakke Brygg :)

Edit: Ups, gammel post! 230V versjonen kom vel etter posten til protto :)
 
Vi har brukt denne fra bryggeland i et knapt år nå, og er meget fornøyd. Vi har brygget ca 500 liter øl siden vi fikk den, og har brukt den til å pumpe både til meskekar, HLT, resirkulering under kjøling og direkte til gjæringskar i gjæringsskapet etter nedkjøling. Pleier også å løfte slangen opp slik at det pumpes i friluft tilbake i kjelen når temperaturen har kommet ned til ca 25 grader, for å belufte vørteren.

Eneste ulempen er at den ikke er selvsugende, og må stå under væskenivået til det det skal pumpes fra.

Ingen flere tunge, skumle løft :)

Det fulgte med 230V-110V-omformer da vi kjøpte den, men ser ikke noe info om dette der nå.

Bilder under:
- Resirkulering under kjøling for å holde bevegelse i vørteren og delvis lage whirlpool
- Hele oppsettet vårt - HLT øverst, meskekar under, gjæringsskap til venstre i grønt
 

Vedlegg

  • kjoeling.jpg
    kjoeling.jpg
    80,1 KB · Sett: 274
  • bryggeoppsett.jpg
    bryggeoppsett.jpg
    90,7 KB · Sett: 276
Tilbake
Topp