Sjekka fort igjennom lista i en norsk bokhandel. Hadde forventa en del bøker fra Danmark om dette emnet.. Fant to DVD'er som heter "Godt øl - bryg det selv".
På YouTube fant jeg forresten en stor mengde filmer om "home brewing"! :innlegg: Nok til å få hele fredagskvelden til å gå.
Nå er det nok for sent å redigere juleønskelista, så det er godt jeg snart har bursdag! :angel: Vil sette opp forslagene deres!
Var inne på howtobrew og startet på å kopiere alle sidene inn i Word for å printe ut en bok - men det var et større verk enn jeg hadde forutsett! Hvis noen allerede har gjort denne jobben er jeg takknemlig for en kopi av fila! Eller er det bedre å kjøpe den nyeste utgaven?
Søkte på bokkilden.no bare for å se hva som finnes av ølbøker, og filtrerte raskt ut de bøkene jeg syntes virket interessante:
German Wheat Beer, Eric Warner
Glad i hveteøl
Paperback | 149 sider | Brewers Publications,U.S. | 1992 | Engelsk | ISBN: 9780937381342
Warner, graduate of the prestigious Weihenstephan school of brewing in Germany, guides you through the history, tradition and profiles of wheat beer. This is a thoroughly
Vår pris: 120,-
The Brewmasters Bible, Stephen Snyder
Tittelen er tiltalende, da jeg ser etter bøkenes bok innen brygging, men har ikke sett denne nevnt på forummet?
Paperback | 320 sider | HarperCollins Publishers Inc | 1997 | Engelsk | ISBN: 9780060952167
Tired of the stale ale, bland beer, and lackadaisical lagers mass-produced by the commercial lavels, people are discovering the many advantages of brewing their own bat
Vår pris: 200,-
Brewing Beers Like Those You Buy, David Line; Roy Ekins
Er ikke litt av poenget å ikke brygge noe som ligner det man kjøper?!?
Paperback | 172 sider | Special Interest Model Books | 2 Rev ed | 1998 | Engelsk | ISBN: 9781854861252
A revised handbook for amateur brewers containing full instructions and 110 detailed recipes to recreate the flavour and quality of beers which are served in the pub - fo
Vår pris: 104,-
The Alaskan Bootlegger's Bible, Leon W. Kania; P. Scotte Kania; P. Scotte Kania (Redaktør) ; m.fl.
Paperback | Happy Mountain Publications | 2000 | Engelsk | ISBN: 9780967452401
Vår pris: 176,-
New Brewing Lager Beer : The Most Comprehensive Book for Home and Microbrewers, Gregory J. Noonan
Paperback | 364 sider | Brewers Publications,U.S. | 2 Rev ed | 2003 | Engelsk | ISBN: 9780937381823
"New Brewing Lager Beer" has been completely revised and expanded to include more on craft-brewing techniques and more information specific to ale brewing. Greg Noonan, o
Vår pris: 203,-
Beer, Martyn Cornell
Litt historie
Paperback | 336 sider | Headline Book Publishing Ltd | New ed | 2004 | Engelsk | ISBN: 9780755311651
Beer: The Story Of The Pint is the chronicle of Britain's favourite drink, a river that stretches back to the sacred brews of the first Neolithic farmers and forward an
Vår pris: 140,-
Brew Like a Monk : Trappist, Abbey, and Strong Belgian Ales and How to Brew Them, Stan Hieronymus; Tim Webb (Forord)
Denne var visst anbefalt flere steder i forumet også
Paperback | 272 sider | Brewers Publications,U.S. | 2005 | Engelsk | ISBN: 9780937381878
This book delves into monastic brewing, detailing this rich-flavoured region of the beer world through detailed visits to the modern producers in both America and Belgium
Vår pris: 180,-
Brewers Association's Guide to Starting Your Own Brewery
Tiltalende tittel..
Ray Daniels (Redaktør)
Paperback | 208 sider | Brewers Publications,U.S. | 2006 | Engelsk | ISBN: 9780937381892
For over 25 years, fresh flavourful beer has powered the growth of craft brewing in the United States. Along the way thousands who love great beer have started their own
Vår pris: 795,-
The Microbrewers' Handbook
også denne..
Ted Bruning
Paperback | 224 sider | Navigator Guides | 2007 | Engelsk | ISBN: 9781903872222
Vår pris: 119,-
The Home Brewer's Answer Book : Solutions to Every Problem Answers to Every Question
Fristende lettvint, men kanskje for godt til å være sant?
Ashton Lewis
Paperback | 384 sider | Storey Books | 2007 | Engelsk | ISBN: 9781580176750
Home brewing - what hobby could possibly be more rewarding than the one that, in a matter of mere weeks, yields fresh beer delights to the happy brewer? It's hard to beat
Vår pris: 150,-
Homebrewing for Dummies
Kjenner noen bøker i denne serien fra før, og de har vært gode!
Marty Nachel
Paperback | 410 sider | John Wiley and Sons Ltd | 2 Rev ed | 2008 | Engelsk | ISBN: 9780470230626
Want to become your own brewmeister? "Homebrewing For Dummies, Second Edition", gives you easy-to-follow, step-by-step instructions for everything from making your first
Vår pris: 210,-
Brew Chem 101 : Basics of Homebrewing Chemistry
Denne tror jeg nok jeg må ha på hylla uansett. Er utdannet farmasøyt, så er interessert i å vite mere om kjemien bak øl og årsaker til eventuelle avsmaker!
Lee Hanson
Paperback | 128 sider | Storey Books | 1997 | Engelsk | ISBN: 9780882669403
Explains the chemical processes involved in beer making, including yeast and fermentation, understanding and avoiding off flavors, and evaluation of the end product
Vår pris: 206,-
Brewing Mead
Mjød! Vikingøl. Tror ikke det faller i smak hos meg, men det virker litt morsomt å prøve!
Robert Gayre; Charlie Papazian
Paperback | 198 sider | Brewers Publications,U.S. | 1986 | Engelsk | ISBN: 9780937381007
Mead, an ancient honey-based brew, is without doubt the most intriguing of all fermentables. Some brewers say that its dry Champagne or sweet, smooth, fine-wine taste is
Vår pris: 198,-
The Big Book of Brewing
Virker også tiltalende!
David Line
Paperback | 254 sider | Special Interest Model Books | 2004 | Engelsk | ISBN: 9781854862358
This is the classic book for any really enthusiastic and ambitious home brewer...the person who wants to brew high quality "true" beers using real hops and grains, rather
Vår pris: 119,-
Ønskelista må kortes ned og prioriteres etterhvert.. Den er visst unødvendig lang! Skal jo ha noen ønsker til neste år også