corneliusfat med snodig lokk? hjelp?

Hei.
Bestilte noen 9-liters fat fra Rutof/hobbybryggeren. Fine fat! Men lokket har en sikkerhetsventil(?) jeg aldri hsr sett før. Er det noen som har peiling på hva det er og hvordan det virker?
 

Vedlegg

  • 20140211_161513.jpg
    20140211_161513.jpg
    681,9 KB · Sett: 440
fikk to fat med samme lokk eg også. Ikkje fra Rune vel og merke. Kjøpte nye lokk da eg ikkje skjønte korleis dei fungerar. En får etter det eg prøvde ikkje til og utløyse ventilen fra utsia. Kun innvendig. Dårlig paten spør du meg ;)
 
Torber skrev:
Hei.
Bestilte noen 9-liters fat fra Rutof/hobbybryggeren. Fine fat! Men lokket har en sikkerhetsventil(?) jeg aldri hsr sett før. Er det noen som har peiling på hva det er og hvordan det virker?
Fikk også fat fra Rune med samme lokk, men det kommer visstnok ettersendt vanlige lokk, mener han skulle få de i morra.. Jeg skjønte meg heller ikke på den patenten, så jeg bruker en spiss gjenstand og trykker ned den "fjærdingsen" på gasskoblingen for å lette på trykket. Det funker greit fram til de nye lokkene kommer.
 
Haha, ja. Begriper meg ikke helt på de lokkene. Tenker de kan gjøre nytten for Cola-sirup som det var rester av i bunnen. Ikke i like stor grad for kunstig karbonering

Topp! Da har jeg en nødløsning frem til det dukker opp nye lokk :)
 
Rutof skrev:
Nye lokk er kommet til landet. Så har de ganske snart. Sendes ut raskt.

Rune

Vil det bli automatisk sendt ut til oss som har mottatt fra med dette "rare" lokket? Mottok 2 stk av den i dag, så bare lurer :)
 
Tilbake
Topp