PID type CD101 fra RKC

Har hatt ein PID til mitt meskesystem ei stund og den har fungert veldig bra. Den er kjøpt billig på ebay.com og er den samme som denne:
http://www.ebay.com/itm/PID-F-C-Tem...87?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item5645b8c4e3
Det medfulgte ein K-type sensor, og annonsen ga indikasjon på at denne kunne byttast ut med mange andre typar termokoplarar, og temperaturgivar av PT-100 typen.
Når eg mottok PID'en sto det ingenting i bruksanvisninga korleis eg kunne få den til å godta PT-100, til tross for at det påtrykte koblingskjemaet viser tilkobling av PT-100. (PT-100 av tre-wire typen, termokoplarar har to tilkoblingar).
Eg sendte mail til selgar og spurte korleis det kunne gjerast og svaret eg fekk var noko slikt som at det ikkje gjekk, og ein måtte kjøpe ein PID som var forberet for PT-100.

Eg las også om andre på forumet som følte dei hadde kjøpt PID i håp om å skifte k-givaren til PT-100, utan at det hadde gått på deira PID.

For ei stund sidan fant eg på nett ein "advanced" bruksanvisning på nettet og der er det beskrive korleis PID'en må programmerast for å ta PT-100. I dag prøvde eg det, og det funka!

Det eg merka er at den er litt meir nøyaktig utan at eg har testa veldig omfattande, men eg har eit instrument med K-givar som viser 103-104 grader ved koketemp, og PID'en viste 102 ved koking med K-givar. Har ikkje testa med isvatn endå, men med PT-100 viste den 100,7. (Bilde).

Det som er litt kul spinoff av det er at ein får temperaturavlesingen med ein desimal. Med K-givar viste displayet berre heile grader.
På grunn av at komma blir flytta i displayet måtte eg og forandre "upper limit of setting value meashurement range". Denne var 400 grader, og etter kommaflyttingen vart den 40,0. Når tempen kom over 40 blinkar displayet for å varsle at tempen er høgare enn tillatt måletemperatur. (Kan settast til maks det sensoren er god for).

Ein kan og gå inn og forandre parameter så ikkje Out2 (kjøleutgang, rele) ligg å koblar inn og ut. Dette er mest for gøy, men releet lagar klikkelydar heiletida når ein ligg rundt innstillt temperatur så det er greit å sleppe den "støyen".

I tillegg er det fleire ting ein kan gå inn og forandre på, ein kan bl.a snu PID'en om til kjølemodus (forward/reverse operation).


Veit ikkje om det er tilsvarande "hemmelege" kodar på andre "kina"-PID'ar, men om det er tilsvarande menysystem går det jo an å prøve.

"Advanced" manual lagt ved.
Privat wiki om CD101: http://mightyohm.com/wiki/resources:cd101
Bilde : Temp ved koking.

:brygging:

EDIT: Bytta litt på bilder....
 

Vedlegg

  • CD-101-Instruction-Manul-including-PV-adjustment.pdf
    943,6 KB · Sett: 135
  • 2011-09-28 21.18.22.jpg
    2011-09-28 21.18.22.jpg
    681,4 KB · Sett: 1.273
Jeg har en sestos pid, og den kan også med fordel bytte fra k til pt100
K-sensor er noe unøyaktig søppel egentlig, men den får klare seg til
Overhodet tillater budsjett til ny ;)
Supert å legge ut manual.
Jeg har også en til sestos som jeg skal rote frem.
 
Halvveis OT: Jeg ser svært mange tråder rundt dette med PID og temperaturkontroll, og det virker som noe jeg kunne tenke meg å mekke en gang; fins det noen nybegynner/'for dummies'-guider der ute, enten på eller utenfor fora? Relevante lenker belønnes med god karma.
 
Nidveg skrev:
Halvveis OT: Jeg ser svært mange tråder rundt dette med PID og temperaturkontroll, og det virker som noe jeg kunne tenke meg å mekke en gang; fins det noen nybegynner/'for dummies'-guider der ute, enten på eller utenfor fora? Relevante lenker belønnes med god karma.

PID for dummies veit eg ikkje om fins. Men ein PID er ein prosessregulator brukt til regulering i automatiske prosessar, mest i industrien.

Når vi som heimebryggarar snakkar om PID er det ein spesifikk type vi meinar, nemleg ein som er spesiallaga for temperaturkontroll, og styring av eit varme (eller kjøle) element. (Når eg snakkar om PID nedanfor er det som temperaturkontroller eg meinar, ikkje generelt.)
Mykje likt ein heilt vanleg termostat-.
-Bortsett frå at ein PID er "inteligent". Ein termostat koblar inn ei varmekjelde (eller kjølingen via kompressoren på eit kjøleskap/fryseboks) til innstilt temper atur er oppnådd. Så skrur den seg av og ventar til temperaturen synk igjen. For å hindre at elementet (eller kompressoren) koblar inn og ut ved ein og same temperatur (innstilt temp), som vil ha øydeleggande konsekvensar for feks. eit rele som driv elementet, har alle termostatar eit vist spenn. Der utgangen koblar inn ved ein temperatur og ut ved ein annan. Dette kallast hysterese.

PID fungerer litt ansleis, når rett innstilt har den evne til å forutsei når den skal koble inn utgangen med varmeelementet og når den skal koble ut for å holde tempen stabil. Den "kjenner" systemet og veit reaksjonstiden til feks. mesken i høve til varmeefekten, gitt at det er det den er kobla opp imot.

PID'en har mange parameter som kvar og ein er viktig for at den skal virke som ein kan forvente av ein PID. På dei fleste PID-temperaturkontrollerane er det ein funksjon som heiter "auto tuning". Når ein aktiverer denne vil PID'en køyre på med effekt på elementet og samtidig føle på reaksjonstida via tempsensoren. Likedan føler den kor raskt tempen synk når elementet er av. PID'en lagrar desse parametera så brukaren slepp unda å gjere vanvittige testar og eller utrekningar for å få systemet stabilt.

Min erfarin er at ein tempraturkontroller-PID frå ebay til under 40 dollar virkar etter hensikten. Etter ein autotuning var systemet mitt heilt dønn stabilt. Litt misvisning frå K-givaren har det vore, og den har forandra seg litt over tid. Akkurat det håpar eg blir bedre med PT-100, teorien tilseier det iallefall.

-Håpar det hjalp litt;)
 
Jeg kjøpte 2 stk CD101, men jeg hev K-type sensorene som fulgte med PIDene. Kjøpte i stedet K-type sensorer fra Auber Instruments. Hver av K-type sensorene kostet like mye som en PID. Jeg kjøpte disse fordi de har 1/2 NPT Thread. Har ikke prøvd de ennå, men skulle tro at disse K-type sensorene er mere nøyaktige enn de som fulgte med.

Har også fått tak i PT100, så denne oppskriften skal jeg prøve.
 
Eg bytta også ut den medfølgande sensoren med ein type dom er 100mm lang og mogeleg å montere å få tett. Mine har M8 gjenger.
Det kan sjølvsagt vere forskjell frå sensor til sensor, men oppbygningen av ein termokoplar er meget enkel og skil ikkje stort frå ein til ein annan. Største forsjellen er kva innkapsling som er brukt.

Det som kan vere negativt med PT-100 er at den har "by nature" litt tregare reakdjondtid. men det vil avhenge lit av korleis innkapslinga er konstruert.
 
Og her er oppsettet for STC-1000 som jo er blitt veldig populær.
Code
F1  Temperature set value
F2  Difference set value
F3  Compressor delay time
F4  Temperature calibration value

Trykk og hold inne set til det står F1 i displayet.
bla mellom F1-F2-F3-F4 med pil opp.
For å justere, f.eks. F1, bla til F1 i displayet, trykk set og innstillingen vises i displayet. trykk og hold inne set, og juster med pil opp/ned.
for å lagre trykk "power" knappen.
 
Har et par spørsmål angående cd101 pid'en.

Vi har kjøpt 2 slike fra vinogbar.no , men jeg sliter litt med å få den til å styre
SSR releene våre. Jeg sliter i det heletatt med å få noe signal ut av pid'en til SSRene.

Hvis jeg har skjønt koblingsskjema på siden av piden, så er det kontakt 5 og 6 som skal brukes til
å styre SSR'ene?

Men jeg får ikke noe signal ut der i det heletatt, så jeg lurer på hva jeg gjør feil?
Er det noen instilling som må endres før PID'en sender signal ut?

Vi bruker foreløbig K-sensorer, men har PT100 påvei.
 
Har du koblet på ssr rele på utgangen 5 og 6 er riktig, sjekk +\- på utgang og rele. Når innstilt verdi da er høyere enn målt verdi skal ssr være innkoblet, og lyset på rele skal lyse.
Har du ikke tilkoblet rele må du måle over 5 og 6, og vill da ha noen volt over dem.
Sjekk at PV er lavere enn SV i displayet, og at det lyser på out1 på piden...
 
Har sjekket + - på pid og rele, så der er jeg ganske sikker på at det er riktig.

Når jeg måler utgangen med multimeteret, viser det ingen aktivitet når PID'en klikker av og på, så jeg frykter at den er gåen.
Det er samme på begge pid'ene, og jeg tviler sterkt på at jeg har vært så uheldig og kjøpe 2 defekte eksemplarer  :noway:
 
Tviler på at du hører piden slå av og på ssr utgangen :)
Sjekk menyen at den er satt til ssr og ikke vanlig rele-utgang. ( den hører du) ;)
Hvilken lamper lyser på panelet når den kobler inn? Out 2 regner jeg med er relestyring utifra enkel tankegang.
Jeg har ikke vært borti denne typen pid, men trolig et menyvalg :)
 
Jeg ser på siden til vin & bar at denne PIDen er beregnet på releutgang

Controlling output
1. Relay output: contact capacity 250V AC 3A (resistive load) (Refrigeration)
 
Det står i manualen at menyvalg 6 cotrol1 output skal settes til "V" for ssr styring.
Edit... Menyvalg 5.. 6 er for output 2 som er for kjøling....
 
Jeg hører en klikkelyd ja, men det skjer svært lite.

Jeg finner ikke ut av noen instilling for å veksle mellom SSR utgang og rele-utgang, så der må jeg nok eksperimentere litt...

Fare for at det blir å sende disse tilbake og bestille en Sestos D1S fra eBay  :jaha:
Kjipt når man først har de ferdig montert  :noway:


Edit: Hmm, det har jeg ikke sett Magne, takk! Skal ut og prøve nå  :yes:
 
Ikke noe problem å bygge den om. Beskrivelse på dette forumet:
http://mightyohm.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=328&start=10

Men du trenger kanskje ikke å bygge den om. Dersom dette er en kina klone, har de satt inn et rele som tåler 10A. Du kan opne PIDen enkelt med en liten flat strutrekker.
Se om det er et blått rele med som det står 10 A på. Se bilde... 10A går til 2000+ Watt

Da kan du i så fall koble en av lederene til varmeelemenet gjennom denne, utgang 5 og 6. Men husk å stille "Working cycle" til 30, kanskje 60 sek, slik at du ikke sliter ut releet. (Avhenger av volumet og effekt på varmeelementet)

Tips: Den funker også fint til PT100, da får du et desimal ekstra. Men du må stille inn hvilken type sensor som brukes...
 

Vedlegg

  • PCB_FR_2.jpg
    1,5 MB · Sett: 450
Min PID ser ikke ut som den dere har  :jaha:

Legger ved bilde av innmaten.
Har målt litt, men blir ikke helt klok på hvordan jeg evt kan modde den til å gi meg 12v ut på noen kontakter.
Ideelt sett er det vel bedre å ha en PID som faktisk leverer signal til ssr, enn å modde denne til å gi meg ønsket effekt....

Har byttet ut K sensoren med en PT100, så den biten fungerer i allefall  :yes:
 

Vedlegg

  • CD101-01.jpg
    1,7 MB · Sett: 413
Tilbake
Topp