STC-1000 Koblingsskjema

Ja, men hva skal du med lampene? Kontrolleren har lamper som viser når det kjøler/varmer.
 
har lamper på min også, for varme/kjøl. Rett og slett fordi jeg hadde det liggende :)
y2emyru2.jpg
kjør på :)
 
Dette er min boks med stc-1000. Oppsettet passet bra i den største koblingsboksen fra Clas Ohlson http://www.clasohlson.com/no/Koblingsboks/Pr327416000 med stikkontakt http://www.clasohlson.com/no/Vegguttak utenpåliggende/Pr328785000 og bryter (ganske lik denne, men jeg kjøpte to-polt, utendørs (finner den ikke på nett)) http://www.clasohlson.com/no/Strømbryter,-utenpåliggende/Pr325447000. Syns egentlig det er prakisk med de ekstra bryterne så kan varme og kjøleelementer kobles ut når jeg finner det for godt.
 

Vedlegg

  • stc1000.jpg
    stc1000.jpg
    145,1 KB · Sett: 3.187
kjetilgudb skrev:
Hei hvor får man kjøpt stc 1000? Fin dings!
Noen spesiell grunn til at du har laget den så stor?
tanken var at alle Stc-1000 skylle stå over og under den som er på bilde.men selvfølgelig Også fordi en plasmaskjærer i Forsvaret var artig og teste :) ble litt stor av den grund, det kan man ikke stikke under stolen :)
 
Heitmann skrev:
Dette er min boks med stc-1000. Oppsettet passet bra i den største koblingsboksen fra Clas Ohlson.......

Pent oppsett.

Jeg har også brukt boks fra CO, men gikk for den mellomste.
Det som ikke viser på bildet er at STCen ikke helt dekker membranen for kabelgjennomføring, slik at det er ca 1 mm på hver side som vises av denne (sort gummi)
Stikkontakten er fra Biltema. Fordelen med denne er at den kan kobles som to uavhengige kontakter.
 

Vedlegg

  • photo.JPG
    photo.JPG
    1,4 MB · Sett: 3.131
StoreMy skrev:
Heitmann skrev:
Dette er min boks med stc-1000. Oppsettet passet bra i den største koblingsboksen fra Clas Ohlson.......

Pent oppsett.

Jeg har også brukt boks fra CO, men gikk for den mellomste.
Det som ikke viser på bildet er at STCen ikke helt dekker membranen for kabelgjennomføring, slik at det er ca 1 mm på hver side som vises av denne (sort gummi)
Stikkontakten er fra Biltema. Fordelen med denne er at den kan kobles som to uavhengige kontakter.
den var Nice, hadde gått for noe slik selv, hadde det ikke vært for overkillstuntet mitt :)
 
MagnusU.V skrev:
StoreMy skrev:
Heitmann skrev:
Dette er min boks med stc-1000. Oppsettet passet bra i den største koblingsboksen fra Clas Ohlson.......

Pent oppsett.

Jeg har også brukt boks fra CO, men gikk for den mellomste.
Det som ikke viser på bildet er at STCen ikke helt dekker membranen for kabelgjennomføring, slik at det er ca 1 mm på hver side som vises av denne (sort gummi)
Stikkontakten er fra Biltema. Fordelen med denne er at den kan kobles som to uavhengige kontakter.
den var Nice, hadde gått for noe slik selv, hadde det ikke vært for overkillstuntet mitt :)

Du har i alle fall plass til flere linjer om behovet skulle melde seg  :skitbra:
 
På selve STC er det mulig å  slå helt av en av funksjonene?  Bare la varme funksjon være aktv samtidig som kjøl kontakt står i. Men er innaktiv?
 
kjetilgudb skrev:
På selve STC er det mulig å  slå helt av en av funksjonene?  Bare la varme funksjon være aktv samtidig som kjøl kontakt står i. Men er innaktiv?

Ikke i utgangspunktet, sånn som den er lagt opp. Men, mange kobler den jo til uttak eller lignende, og da er det jo bare å fjerne kjøle-kontakten. En hadde vel fikset bryter så man kunne deaktivere kjøl eller varme komplett også. Det er jo bare å mekke i vei :)
 
Har fått meg en STC-1000 og tenkte jeg skulle lage ett gjæringskap, en fryseboks/skap med varme matte (fra gammel vannseng)
Det jeg lurte på da er om dere kjører denne på både frys og varme samtidig om dette er mulig for å få mest mulig stabil tempratur ?
Eller kan den bare brukes på en sekvens om gangen ?
Skal helst gjære pils på 6 - 12 grader-
 
Øldal skrev:
Har fått meg en STC-1000 og tenkte jeg skulle lage ett gjæringskap, en fryseboks/skap med varme matte (fra gammel vannseng)
Det jeg lurte på da er om dere kjører denne på både frys og varme samtidig om dette er mulig for å få mest mulig stabil temperatur ?
Eller kan den bare brukes på en sekvens om gangen ?
Skal helst gjære pils på 6 - 12 grader-

Den har kun tre tilstander: varme, av, kjøle. Jeg har fått mest stabil temperatur ved å kjøre ned differanseverdien (F2) til 0,3 grader og delayen (F3) til 1 minutt.
 
Tilbake
Topp