Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?
ons 23 apr 2014, 08:42:18

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
209188 innlegg i 19501 emner av 7189 medlemmer
Nyeste medlem: VRocher
* Hovedside Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer
Norbrygg  |  Ølbrygging  |  Generelt og nybegynnerspørsmål  |  Emne: Øl sett av type Coopers og Muntons (boks med ferdig malt/humle og en pakke gjær) 0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: [1] Skriv ut
Skrevet av Emne: Øl sett av type Coopers og Muntons (boks med ferdig malt/humle og en pakke gjær)  (Lest 1993 ganger)
mr_brygg
*
Utlogget Utlogget

Vis profil WWW
« på: søn 12 nov 2006, 06:23:48 »

Vel, hvor skal en begynne..  er ikke noen storbrygger akkurat. men jeg har prøvd og feilet stort med øl bryggings sett ala Coopers og Muntons boks løsninger (det er mulig at jeg ikke har hatt særlig tålmodighet når det gjelder klaring osv).
En kammerat av meg har nå selv satt øl med samme boks løsning (lys type pilsner) og han har fulgt instruksene som følger med til punkt og prikke. Den har kommet forbi gjæringen og står nå på en kaldere plass enn da den var under gjæring (i dunk med lokk og med gjærlås ). men nok om det..
Er det noen andre som har prøvd denne løsningen og om mulig kan komme med noen tips eller ideer om hva vi har i vente med et sånt ølboks sett?
Loggført
Fredda
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Carl Berner, Oslo

Vis profil
« Svar #1 på: søn 12 nov 2006, 10:33:52 »

Du finner mange tips her inne på norbrygg om hvordan du kan få ølsettene til å bli bedre.

http://www.norbrygg.no/Artikler/kit.htm
Den har jeg fulgt på er par sett nå og neste gang skal jeg brygge med ekstrak.

http://www.norbrygg.no/Artikler/ekstrakt.htm
Loggført

Ifølge kjemien, så er alkohol en løsning.
Sider: [1] Skriv ut 
Norbrygg  |  Ølbrygging  |  Generelt og nybegynnerspørsmål  |  Emne: Øl sett av type Coopers og Muntons (boks med ferdig malt/humle og en pakke gjær) « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2011, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!