Flaskekonkurransen 2014

cral

 
Som tidligere nevt er det meget få endringer fra 2013. 9X skulle ikke være med i fjor, i år er den ikke med.
Vi er mye strengere på flaskeinnpakkingen, og denne skal følges likt av alle dommere.

DVS: Kun flaske nevt i reglene gjelder. Ingen andre, selv om de er neste lik.
Pakket forsvarlig inn, sjekk pdf på slutten av regelen.

http://www.norbrygg.no/index.php/konkurranser/106-nm-2014/773-regler-flaskekonkurransen
Her er regler og info om hvordan man sender inn flaskene.
 
Er det slik at hvis ikke flaskene er pakket i bleie  og merket med med en label som er skrevet ut med laserskriver på 80 g papir så diskvalifiseres den?
Jeg har sendt inn flasker noen år nå, og vil nødig gå bort fra denne da jeg vet at dette er en trygg måte å sende flasker på.
Ellers så håper jeg at ikke strikken glir over koden/nummeret slik at den blir diskvalifisert ved åpning.
Dere gjør en utrolig god jobb med å orge alt rundt flaskekonkurransen, og jeg vet det er en utrolig mengde jobb som legges ned i denne delen av konkurransen.
men årets invitasjon(ink teasere)  fremstår som mer diskvalifiseringsvillig enn tidligere år.
 
Bernts skrev:
Er det slik at hvis ikke flaskene er pakket i bleie  og merket med med en label som er skrevet ut med laserskriver på 80 g papir så diskvalifiseres den?
Jeg har sendt inn flasker noen år nå, og vil nødig gå bort fra denne da jeg vet at dette er en trygg måte å sende flasker på.
Ellers så håper jeg at ikke strikken glir over koden/nummeret slik at den blir diskvalifisert ved åpning.
Dere gjør en utrolig god jobb med å orge alt rundt flaskekonkurransen, og jeg vet det er en utrolig mengde jobb som legges ned i denne delen av konkurransen.
men årets invitasjon(ink teasere)  fremstår som mer diskvalifiseringsvillig enn tidligere år.

Det er slik at visst en forsending som blir mottatt er pakket uforsvarlig, og en av flaskene er knust, så blir den diskvalifisert.
Når det gjelder etiketter, så blir det diskvalifisering om etikettene ikke er lesbare, enten p.g.a. dårlig print eller p.g.a. blekk som flyter ut, eller den har spesielle kjennemerker.

"mer diskvalifiseringsvillig"
Nå som vi har gjentatt de samme reglene i noen år, vil vi nå håndheve dem strengere, vi ønsker ikke å diskvalifisere noen, men når man ser hvordan enkle pakker har blitt sendt inn, så bruker vi ordet diskvalifisering litt oftere.
 
Jeg tror ikke de har som mål å diskvalifisere flest mulig men å få flest mulig til å pakke rett i de rette flasker med rett merking, noen vil alikevel legge flasker i en pakke så de knuses mot hverandre.
Synes å huske fra i fjor at de som orger dette er veeldi greie og gjør så godt de kan pluss enda mere.
 
Teoretisk stenger påmeldingen 21. mars. Men en IPA skal til Bergen, og skal da være klar til henting på postkontoret der 21. mars.
 
Bare for å være helt sikker siden jeg reiser bort en stund, det er bare å stikke innom Bakke Brygg i Trondheim med porteren min før 21. mars ja? Man trenger ikke å sende den i posten eller noe slikt bare for å få den registrert?

EDIT Kan da melde at man kan levere flaskene i butikken, dette gjelder selvsagt bare de som skal leveres der.
 
Kan de av dere som har fått feilmelding ved påmelding forsøke igjen? Jeg oppdaget det manglet litt småtteri, men det skal være på plass nå.
 
Syntes flaske kategoriene var litt utydlige
Hvor skal Imperial IPA og Amerikansk Barley Wine?
 
6C. IMPERIAL IPA

9B. AMERIKANSK BARLEY WINE

ser ikke helt hva som er utydelig med dem?
 
F - Imperial, type: 6C, 9E
Adresse: Oslo amatørbryggerlaug, Damfaret 25, 0671 Oslo

D - Mørk ale, type: 5, 9A-B
Adresse: Svein Erik Moholt, Moseveien 2, 8004 Bodø
 
Tilbake
Topp