Lystig Brygg

Hans K

Dommer
Hei.

Da har jeg endelig fått prøvekjørt det nye bryggeriet og fått tatt noen bilder.

Noen små tilpassninger må jo til. Men ellers funker det bra.
Lokka er provesoriske da nye flate lokk lages i Kina. Slangen i meske karet er for stiv og legger seg ned i maltsengen, bytter denne med en slange med tynnere gods og en rustfri flytekule så den flyter fint over mesken. Hurtig kobling på vannslange til fylling av vann. Inline oksygen.
 

Vedlegg

  • fds.jpg
    fds.jpg
    96,8 KB · Sett: 989
  • kjøler.jpg
    kjøler.jpg
    60,7 KB · Sett: 1.111
  • a.jpg
    a.jpg
    54,8 KB · Sett: 968
  • aa.jpg
    aa.jpg
    64 KB · Sett: 968
  • aaa.jpg
    aaa.jpg
    43 KB · Sett: 963
Litt mer brygge bilder...
 

Vedlegg

  • d.jpg
    d.jpg
    59,6 KB · Sett: 947
  • sss.jpg
    sss.jpg
    175,5 KB · Sett: 949
  • aaaa.jpg
    aaaa.jpg
    63,7 KB · Sett: 943
  • ss.jpg
    ss.jpg
    100,3 KB · Sett: 953
  • rw.jpg
    rw.jpg
    66,4 KB · Sett: 970
Martin E skrev:
hva er nivåmåleren laget av? lekkert!

12mm pleksiglass rør. Skal få laget ett transperant klister med litt mer eksakt litermålinger å klistre på.

Takk Martin, Anders og Bjarte :)
 
Astrup  ville no eg ha prøvd. Dei har ymse varer både i plast og metall.  Så er det enkelte bryggesjapper i junaiten som har slikt har eg sett - namna hugsar eg ikkje. 
 
Martin E skrev:
Hans K skrev:
12mm pleksiglass rør. Skal få laget ett transperant klister med litt mer eksakt litermålinger å klistre på.

Interessant - hvor finner man disse?

Det er brødvare hos Brødrene dahl (rørlegger grossist) Hvis du er interesert kan jeg rote frem NRF nummeret (varenummer) så du kan be din lokale rørlegger bestille.
De kommer i 2m lengder. koster ikke all verden. Kan finne veiledende pris på jobb på tirsdag hvis du er interesert...
 
Hans K skrev:
Det er brødvare hos Brødrene dahl (rørlegger grossist) Hvis du er interesert kan jeg rote frem NRF nummeret (varenummer) så du kan be din lokale rørlegger bestille.
De kommer i 2m lengder. koster ikke all verden. Kan finne veiledende pris på jobb på tirsdag hvis du er interesert...

Ja, takk til begge deler!
 
Gratulerer, virkelig flott laget, et bryggesystem man kan drømme om og bruke som en inspirasjon.
 
Takk alle.

Silbunnen er laget av en plate jeg fikk via via... diameter er er en plass mellom 48-49cm, slipt til så den legger seg fint buen. Hulla er 3mm. Man taver hva man haver...
Etter brygging så jeg det hadde komt litt malt gjennom og nesten tettet herms coil. Jeg mistenker dette har komt i begynnelsen når malten var tørr eller når den røres inn. Neste brygging tenker jeg å tappe litt av i bunnventilen for å få ut det som har komt igjennom og sirkulere det over mesken igjen.
 
Tilbake
Topp