Tørrhumling

Jeg har opplevd det samme bare en gang før, og det resulterte i at jeg angret at jeg ikke rørte de inn i ølet.
 
Hmm..

Dette er oppskriften til 7 Fjell sin Walkendorff amber. Der står det at man skal tørrhumle i to omganger. Da kan jeg jo alltids håpe på at krausen er borte til onsdag morgen, også kan jeg heller kanskje dra på med litt ekstra humle da dersom det er sånn at den første runda gir litt mindre effekt enn hva som var planen...
 
De synker ned. RDWHAHB.

Godt å høre :D

Så det er kanskje bare under stormgjæringa at det er et "problem" med krausen dersom man skulle finne på å tørrhumle på det tidspunktet? Ikke at jeg har noen plan om det... Har skjønt at man da får lite ut av tørrhumling da mye av aromaen blir "skøvet" ut igjen?
 
Da jeg tørrhumlet med ei kake på toppen la mye av pelletsene seg på toppen uten å synke ned og ble brune etter en stund. Ref til forrige innlegget mitt.
 
Da trenger du bare litt mer høyde på pelletsen, prøv fra en meters høyde så skal den nok få hull på gjærkaken :)
 
Haha, godt poeng. Fysikk :) Ikke noe jeg tenkte på der og da siden jeg trodde de kom til å synke gjennom.
 
Tilbake
Topp