Granskuddsirup

Hei. Har laget meg en ganske så kraftig granskuddsirup som jeg har lyst til å prøve i øl. Er det noen som har forslag til øltype å brygge den med ?
Tore :)
 
Tja, det smarteste er vel å rett og slett smake på sirupen og prøve å forestille seg hva den kan passe i. Granskudd lukter jo ganske mye gress, litt sitrus, så kunne sett for meg at det hadde funka i en ipa eller apa.

Av det jeg har lest rundt om på nettet virker det som om mange har erfaringer med å ha brukt for mye og dermed ha fått for bitter øl så jeg ville passa på mengden. Når det er sagt har jeg ingen erfaring med å bruke det selv.
 
Takker . Jeg fant de og ser at de vise menn er ikke helt enige siden det er så mange variabler med sirupen . Tror jeg skal vente til jeg har passert nybegynnerstadiet som ølbrygger :rolleyes:
 
Prøv i en bitter kanskje, slik at ikke humleprofilen overdøver smaken av granskuddsirup, så kan du eventuelt teste med mer humle neste gang,
 
Du har en snaps på polet basert på gran og den smaker som flytende vaniljesukker. Vaniljesukker produseres av Borregård og fremstilles av gran. Så dumt være forsiktighet hvor mye du har i
 
Fjellbryggeriet hadde en surøl med gransirup på Bergen øl festival. Dette er noe av det mest (positivt) overraskende jeg har smakt. Sålangt har jeg forstått det dithen at surøl er en heller vanskelig type øl å få bra til, så som nybegynner kan jeg ikke kommentere annet enn at dette var godt.
 
Eg har ei oppskrift på O Tannenbock Spruce Ale frå boka til Brooklyn Brew Shop. Gje ein lyd om du vil ha den.
 
Eg har ei oppskrift på O Tannenbock Spruce Ale frå boka til Brooklyn Brew Shop. Gje ein lyd om du vil ha den.
Jeg har noe granskuddsirup som ble laget i vår, så jeg er interessert i oppskriften din. Send den på PM, her eller hvorsomhelst :)
 
Tilbake
Topp