Snart påske...

SveinB

Norbrygg-medlem
Kom altfor sent i gang med juleforberedelsene, og tenker at denne bommerter skal ikke begås ifm påsken. Er det noen som kan by på gode oppskrifter til et godt påskeøl, som skal nytes i solveggen etter skiturer - mye smak, ikke for tungt, og skal tåle en liten skvett med akevitt til følge?
 
Jeg ville senket en ubåt i en london pride. Kamskje litt fyldigere enn det du ser etter men ubåten tror jeg setter prikken over i'en.
 
Jeg ville senket en ubåt i en london pride. Kamskje litt fyldigere enn det du ser etter men ubåten tror jeg setter prikken over i'en.
Jeg skulle ønske jeg skjønte denne kommentaren, for London Pride er en av mine absolutte favoritter som jeg brygger rett som det er.
 
Ubåt er når en plasserer en shot av noe (ofte akevitt, jaegermeister osv) i en øl. Populært nordover på 90-tallet om jeg ikke bommer helt. Nå populært som type jægerbomb (redbull+jaegermeister).
 
Bombe/ubåt er en sikker måte å ødelegge enhver øl.. Styr unna.

Nå er det jo ikke påskeøl noen definert type øl, så da kan du jo lage det du liker.. Til hytteveggen er det jo nydelig med en litt malttung Ale med litt varmende alkohol. Kanskje en Old Ale eller Barley wine. Eller en kraftig Amber eller Brown Ale?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tilbake
Topp