To nye etiketter... :)

Det er sikkert mange måter å gjøre dette på. Jeg legger bildene inn i Word. Plasserer så mange som det er plass til på ett ark.
Kjører prøveprint og sjekker størrelse på label. Er det ok, så printer jeg antall ark som kreves. Printer på laserprinter.

Takk for svar :) Du er ikke plaget med at det blir "dårlig" kvalitet, kornete eller lignende?
 
Takk for svar :) Du er ikke plaget med at det blir "dårlig" kvalitet, kornete eller lignende?
Hvis utgangsbildet er av bra kvalitet, så blir det bra nok for meg. Jeg skalerer ned "store" bilder. Hvis du "blåser opp" små bilder med lite pixler, blir det kornete. Det er min erfaring, men jeg bruker Paint til å lage label og Word til printingen. Er ikke noe dataekspert, men denne måten funker for meg. Lag labelen din å ta en print, så ser du med en gang resultatet.:)
 
Hvis utgangsbildet er av bra kvalitet, så blir det bra nok for meg. Jeg skalerer ned "store" bilder. Hvis du "blåser opp" små bilder med lite pixler, blir det kornete. Det er min erfaring, men jeg bruker Paint til å lage label og Word til printingen. Er ikke noe dataekspert, men denne måten funker for meg. Lag labelen din å ta en print, så ser du med en gang resultatet.:)

Oki, takker, skal prøve :)
 
Lag etikettene som vektorgrafikk, så kan du blåse opp/ned så mye du orker uten å forringe kvaliteten ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Bruker Mac og lager etiketter i Gimp, noen av filfomatene der som kan brukes? Lagrer bildene i JPEG. eller andre programmer somm kan lage bildet om til Vektorgrafikk?
Er ikke noe grafiker akkurat :p
 
Bruker Mac og lager etiketter i Gimp, noen av filfomatene der som kan brukes? Lagrer bildene i JPEG. eller andre programmer somm kan lage bildet om til Vektorgrafikk?
Er ikke noe grafiker akkurat :p
Adobe Illustrator på mac. Men det koster jo en speidel og to.

Vektorgrafikk er ofte .EPS filformat. Men å eksportere til en PDF er også ideelt.
 
2 av mine etiketter.
Sort\hvitt pga jeg har en etikett printer og bruker denne til etiketter.
62x100mm
 

Vedlegg

  • Bruno.jpeg
    Bruno.jpeg
    30,7 KB · Sett: 107
  • julebrygg.jpeg
    julebrygg.jpeg
    32,2 KB · Sett: 105
Litt forskjellig
 

Vedlegg

  • uploadfromtaptalk1417184712779.jpeg
    uploadfromtaptalk1417184712779.jpeg
    234,4 KB · Sett: 73
  • uploadfromtaptalk1417184720434.jpg
    uploadfromtaptalk1417184720434.jpg
    57,5 KB · Sett: 111
  • uploadfromtaptalk1417184726457.jpeg
    uploadfromtaptalk1417184726457.jpeg
    247,3 KB · Sett: 74
text7576-8.png
Min nye favoritt. 500 gr humle fordelt på 18l ferdig øl. Brukte Northern/magnum som bitter(opprydding av frys) De andre puttet jeg i på 30-15-10-5-1 min + tørrhumling.:D
 
Et lite utvalg av Munken Brews relativt enkle etiketter. Til info så er Makore Karukin japansk for Macaulay Culkin.
 

Vedlegg

  • Juling Front.png
    Juling Front.png
    639,1 KB · Sett: 148
  • Makore Karukin front_small.png
    Makore Karukin front_small.png
    148,9 KB · Sett: 137
  • Makore Karukin_2_ front.png
    Makore Karukin_2_ front.png
    1,2 MB · Sett: 137
Tilbake
Topp