NØ Kriek of Telemark 2014

Det er lenge siden jeg leste på Ølportalen at denne skulle slippes. Den har også vært tilgjengelig på HoReCa-markedet i en måneds tid. Den er derimot ikke å finne på polet.

"Ikke lansert", sier de på polet i Vika.

Noen som vet noe?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Slik jeg har forstått det er det vinmonopolet som er vanskelige/trege og det er derfor ikke tilgjengelig på pol før senere i år eller tidlig neste år, uten at jeg skal si det med 100% sikkerhet, kan ha endret seg siden jeg fikk de opplysningene :)
 
Mulig det. Da synes jeg det er rart at de på Norges største pol bare slår ut med armene og sier "vi vet ikke noe"...

Har sendt en Mail til NØ, så vi får se hva de svarer...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Systemet til Vinmonopolet er ganske rigid. Ikke umulig ølet har en slippdato på Polet senere.
 
Ville spurt Tom Young, han har nok kontroll på dette. Du kan jo sende han en PM her på forumet f.eks.
 
Da jeg var på juleølsmaking i regi av Nøgne Ø i Asker for en stund tilbake så nevnte han dette. Det var visstnok noe med at du måtte registrere ølet for videreføring og med bakgrunn i en misforståelse så trodde de at de ikke trengte å gjøre dette. Det er litt vagt for det var trossalt ølsmaking.

Funfact : For årets brygg kommer kirsebærene fra en gård i Buskerud, og ikke Telemark.
 
Ja, jeg er kjent med at bærene kommer fra Buskerud.. de skal visstnok være surere også.. Det gjør det bare enda mer interessant.
 
Ja, jeg likte den veldig godt da vi fikk den servert som siste øl på øl-smakingen.
Jeg har normalt ikke vært så fan av surøl, men det kommer seg. :)
 
Kriek of Telemark kommer på polet fredag 9.januar. Som Hachon vagt nevner ble ølet registrert inn på polet i fjor da Kriek of Telemark 2013 ble sluppet. Den oppføringen ble imidlertid slettet tidligere i år ettersom den ble utsolgt i løpet av 2 mnd.

Litt synd, for da kunne vi like godt kalt det Kriek of Buskerud... ;)
 
Fikk smakt den på Cardinal her om dagen, og ble meget begeistret. Det var surøl det! Med god smak av kirsebær. Ble litt mye med en halvliter, så kunne nesten med fordel ha kommet på 0.25 flaske.
 
Må ta opp igjen denne tråden, smakte forleden på en 2015-versjon av KoT - har ikke smakt den før. Må si at dette er noe av det beste innen kriek jeg har smakt, og mener jeg har smakt en del innen kriek av det som er tilgjengelig i Norge; alt det Gulating fører samt det jeg kommer over på månedlige polbesøk. Hva synes dere andre om KoT sammenlignet med andre kriek?

For min smak har standard-krieken (Timmermanns, Jacobins osv) for mye oversødme, mens KoT er herlig fruktsmak og en flott syrlig ettersmak uten og gå "over the top". Rett og slett et flott balansert øl i den syrlige enden.
 
Tilbake
Topp