Oversikt; Malt, Humle og Gjær

Tenkte jeg kunne dele en enkel oversikt jeg har laget over malt, humle og gjær basert på flere tråder fra forumet. Tanken var å samle "alt" i en og samme oversikt og at det skulle være forholdsvis lett å navigere seg rundt.
Oversikten er sikkert ikke komplett, men den kan kanskje være et hjelpemiddel til ditt neste brygg. Spesielt hvis du har noen ingredienser og lurer på hva du skal brygge.

Ville egentlig legge ut oversikten som en fil, men det var ikke mulig. Så her er en link
(https://onedrive.live.com/redir?resid=51ECA771B290CBDD!490)
 
Ikke verst. Dette er sånt som kan gjøre en glad for at noen gidder å ta seg bryet med å lære Excel. (For min del er det gjær-oversikten som har størst nytte, særlig White Labs vs Wyeast, og denne er større enn oversikten på MrMalty.com. Humle er jo noe man lærer seg etter en stund.)
 
Ja, kanskje jeg bør oppdatere den litt...
Utfordring: hva med å kvantifisere ett antall smakskomponenter for hver av ingrediensene som kan brukes for å estimere eksempelvis mengde innslag av brødskorpe om man bytter ut mørk med lys munic osv. Og hvilke smaker man i tillegg vil få
Imponerende arbeid så langt. Men hvor nerdete hadde ikke det vært?
 
Tilbake
Topp