• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

DIY 5 cobbercoil + 10l kjele med hull til element selges

Er det noen som vil ha noe sånt? Herms uten element.

Det er snakk om en 8mm ID kobbercoil som ligger horisontalt i en 10l kjele. Hull til element i kjelen. Endene stikker opp på hver sin side gjennom lokket. Elementet går da gjennom coilen. 1/2" NPT på endene av coilen. OBS. UTEN ELEMENT.

Ser for meg 250 spenn.

Bilder kommer hvis det er av interesse.
 
Kan legge til at kombinasjonen kobber + element + kjele ga en del rust. Men vørteren er jo aldri i kontakt med dette.
 
Ser jo ikke pent ut. Derav prisen. Men den funker som gull. Har brukt den nesten 20 brygg.

Ene nippelen er 90grader. Andre er rett frem. En klassisk finger foran linsa på det siste bildet for å få det til å virke litt mer "tidløst".
 
jeg er fortsatt interessert i denne hvis du ikke har solgt den? Det ble en travel høst med evigvarende turné på meg, det er derfor du ikke har hørt noe mer fra meg. Jeg er tilbake i byen nå :)
 
Gikk faktisk helt glipp av at du hadde lagt ut bilder av denne Miguel. Jeg hadde bare tenkt å eksperimentere litt, så om noen som faktisk har tenkt å bruke den tar den, er jo det en fordel :)
 
Vel. Egentlig så var jo du første mann til mølla. Men tenkte det var frafall siden jeg ikke hørte noe mer.

Så skal rett være rett så er den din. Dere kan evt bli enige om en annen jeg også lar gå for 250, etter at jeg har fått nye coilen min.

Bilder kommer snart av den andre. Det er 1.8L med 10m 6mm ID (tror jeg det var) kobbercoil. Denne passer bedre til mindre batcher da den smale dimen struper flowen litt. Også uten element.
 
Hvis noen andre vil ha så får de. Får du ikke solgt til noen andre så tar jeg den gjerne til eksperimenter :)
 
Beklager veldig tregt svar, har ikke fått (eller kanskje jeg har oversett) epost om videre aktivitet i tråden, og har glemt å se etter.

Jeg har det ikke travelt, men tar gjerne den du tror passer best til batcher på 50-60 liter. Jeg tenker i utgangspunktet ikke å stegmeske med denne, vil bare treffe samme mesketemp hver gang, og holde den på plass. Men, hvis den er stor nok, så hvorfor ikke :)

Har du fremdeles telefonnummeret mitt? Jeg drar hjem i morra og blir hjemme resten av romjula.
 
Tilbake
Topp