Datoer for NM 2015

cral

 
Publikums favoritt 2015 kåres i Kanonhallen i Oslo lørdag 31. januar 2015. God stemning, 700 hjemmebryggere og andre ølinteresserte, en vinner og masse godt øl er de viktigste stikkordene.

Hjemmebryggerhelgen blir i Bergen fra fredag 24. til søndag 26. april. Programmet er ikke klart enda, men du kan trygt sette av helga for å dykke dypt inn i ølets hemmeligheter og vi kan love deg gode foredrag, god mat, godt øl og mange hjemmebryggere på et sted.

Vi har ikke så mye mer info å kommer med for øyeblikket, men Hansa blir en samarbeidsparter i år.
 
Billetter for publikums favoritt legges ut i midten av november, sammen med påmelding for deltagere med øl.

Påmelding for bryggerlag åpner tidlig i november. Styret i bryggerlag som ønsker å delta kan sende mail til nm@norbrygg.no for mer info, så kommer vi i tillegg til å kontakte de som vi har kontaktinformasjon til.
 
@gustavf - Gjelder dette kun bryggelag som er registrert hos Norbrygg og åpent for alle, eller alle former for lag?

Vi har ikke satt noen helt klar regel for hvor grensa går mellom «bryggerlag» og «vennegjeng som brygger sammen». Send en mail til nm@norbrygg.no så finner vi ut av det.

Så vidt jeg har oversikt over er det vel enda ingen lokallag som er godkjent hos Norbrygg (mulig Østfold har fått alle formalitetene i orden, uten at jeg har fått med meg), så det er i utgangspunktet ikke noe krav.
 
Årets glass:

10478442_722555201156476_2994875614446141026_n.png
 
Noen som har peiling på når sånn ca. det åpner får innsendelse til flaske konkurransen?
Spørr fordi jeg skal reise bort i Mars, så hadde vært kjekt å vite
 
Finner ingen god info om flaskekonkuransen. Fant regler pluss mye mere på de gamle hjemmesidene. Er det mulig å få noe kondensert informasjon med datoer, regler, etc?

Håkon
 
Mhp regler kan du ta utgangspunkt i foregående år. 4 stk bjørnunger må settes av. Nøytrale korker, etikett får du ved påmelding, denne festes med strikk. Pakk og send innen frist.

Fjorårets og årets kongress faller omtrent på samme datoene, og ifjor var frist for at innsendte bidrag skulle være fremme 21. Mars. Så kan vel sikte på den datoen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jeg går ut ifra at de anonyme etikettene for oss "wannabes" som har lyst til å delta ikke kommer i posten av seg selv...
 
Men etter å ha lett en stund under konkurranser->"NM i hjemmebrygging"->"NM i hjemmebrygging 2015", så fant jeg ikke noe som kunne føre til at noe som helst kom ut av printeren. Derav mitt opprinnelige innlegg av i går kveld.
 
Etter at forumet har fått ansiktsløfting har vel noen gamle sider ikke helt kommet på plass igjen. Når påmelding starter kommer det nok info i bøtter og spann. Kort fortalt melder du på øl i en bestemt klasse, får en kvittering pr epost som også inneholder link til etiketter du printer ut og fester til ølet med en strikk. Om du leter litt på forumet finner du nok noen tråder om NM 2014, infoen der gjelder nok i all hovedsak også i år.
 
Tilbake
Topp