Hvordan ser Humle planten din ut.?

Hei.
Jeg lurte litt på hvordan det lå ann med andre sine humle planter.
Har selv 1 humle plante som jeg plantet i år. ser ikke ut som den kommer til å bære noe blomst i år.
 

Vedlegg

  • humle.jpg
    humle.jpg
    106,1 KB · Sett: 436
Min bar heller ikke noen kongler første året. I fjor fikk jeg litt. Det blir nok semmert i år. Varmen og tørken gjør at den ser litt trist ut. Satser på bedre stell til neste år.... Vri-asken jeg er så stolt av midt på plenen ser ut som en ørkenplante, men den skal visstnok tåle det.

Sabeltann
 
Jeg kjøpte et rotskudd fra UK i februar i år. Dette ble plantet ut i slutten av mars. I mai så planten slik ut:

bilde 1.JPG

Før jeg dro på ferie i slutten av juni hadde de øverste skuddene funnet veien til takrenna:

bilde 2.JPG

Nå er humla på god vei oppover mot taket, og det kan se ut som om det kommer kongler også.
 
Klatrer deres humle selv? Jeg plantet tre i vår og de klatrer jo ikke - ligger bare i en haug. Jeg har strukket de oppover og bundet de opp.

Eksperimenterer litt med stiklinger i vann og jord nå. Ser dårlig ut...
 
Nå har den en humlen jeg plantet tideligere i år , fått små blomster. Ser også at planten jeg tok stikklinger av også har fått blomster nå. Kan være at planten stammer fra et land med mange fler soldøgn en vi har.
 
Nå ser det sånn ut hos meg. Noen som har høstet?

10464-5fd3d0ab82ec5551ef027ce915e96551.jpg
 

Vedlegg

  • IMG_1289.JPG
    IMG_1289.JPG
    358,3 KB · Sett: 466
Jeg høstet naboens plante for for 3 - 4 uker siden. Men planten jeg har hjemme har så vidt begynt å danne kongler.
 
Nå ser det sånn ut hos meg. Noen som har høstet?

10464-5fd3d0ab82ec5551ef027ce915e96551.jpg
Ser bra ut. Jeg høstet en Fuggles sist helg, som endte opp med 160 gr tørket humle. Har håp om å høste første års stiklinger med Cascade&Colombus før frosten kommer. Det blir ikke mye, men jeg er imponert over at det har blitt kongler i første sesong. Det har vært en uvanlig bra sommer for humle:)
 
Ser bra ut. Jeg høstet en Fuggles sist helg, som endte opp med 160 gr tørket humle. Har håp om å høste første års stiklinger med Cascade&Colombus før frosten kommer. Det blir ikke mye, men jeg er imponert over at det har blitt kongler i første sesong. Det har vært en uvanlig bra sommer for humle:)
Hei. Jeg er fra Blaker og har lyst til å plante humle blomst til egent bryggeri, har du forbindelse slik at jeg kan skaffe meg humle blomst div forskjellige typer. Glad for svar ring meg gjerne på 92448637
 
Nå har den en humlen jeg plantet tideligere i år , fått små blomster. Ser også at planten jeg tok stikklinger av også har fått blomster nå. Kan være at planten stammer fra et land med mange fler soldøgn en vi har.
Hei.
Jeg lurte litt på hvordan det lå ann med andre sine humle planter.
Har selv 1 humle plante som jeg plantet i år. ser ikke ut som den kommer til å bære noe blomst i år.
Hei. Er det mulig å få kjøpt avlegger av deg?
 
Jeg kan sikkert ta av en avlegger når den begynner å sprette. men jeg har ingen info på denne planten da den er fra et lite småbruk her i nærheten.
hvor holder du til?
 
Tilbake
Topp