• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

ØK: STC 1000/PID

SAT

 
Ønsker å kjøpe STC 1000 til styring av gjæring, og PID til styring av temp på bb30.
 
Du kunne ha fått REX-en min, men i.o.m. at jeg skal bytte den ut fordi jeg ikke stoler på den så blir det jo litt feil :)
 
Vet ikke, så derfor tør jeg ikke la noen overta den. Jeg skal teste litt mer så fort som mulig, men du rekker nok å få tak i en annen før jeg får byttet den ut.
 
Gjerne feil plass og spørre men hva er folk villig til og betale for en ferdig bygget stc 1000 boks med uttak for varme og kjøling?
 
For en ferdig koplet og testet 230v med 230 v uttak til kjøling og varme? Altså plugg and play ingen kopling.
 
Jeg har flere STC'er, men ville ikke ha bygd dem igjen nå som de forskjellige ITC'ene er på markedet. En standard STC-1000 har ingen merverdi enn ITC.
Dersom man flasher dem til STC-1000+, og legger på en ekstra sensor slik at den får to - kan det ha noe for seg.
Er redd tiden for STC nærmer seg slutten.
Før eller siden vil også ITC'en komme med ramping... og da er det bare pris vs. sikkerhet (sikkerhetsgodkjent) som skiller.
 
I svaret til skdahk skriver han at man får en itc-108 på ebay til en rimelig peng. Da jeg har brukt stc 1000 og PID av flere vaianter i jobb tidligere men aldri vært borti itc lurer jeg på hva som er nytt og spennende med denne. Og om det finnes en link til denne. Pt 100 element har jeg er controlleren jeg er ute etter og finne ut mer om.
 
Itc-310 kan man progge seks steg, men den er fortsatt litt underlegen stc1000+ mtp funksjonalitet iom at man ikke kan definere ramping over tid. Men den er plug and play noe stc ikke er.

Hvis du søker på itc 310 på ebay så finner du den.

Edit: du skrev 108 ja, den har jeg null kjennskap til. Kanskje skrivefeil. 308 finnes iallefall.
 
Takk for svar fant den og prisen matcher jo ganske greit kost prisen på og bygge med stc 1000. Er gjerne noe og vurdere til gæringsskap.
 
Tilbake
Topp