PV avlesning på PID stopper når SV er nådd

Hei

Jeg har et problem med PID regulatorene mine som jeg ikke helt finner ut av.

Når jeg setter SV til f.eks. 65 grader så varmer PID vannet opp til denne temperaturen, men når PV kommer til 65 grader så stopper den der.
Jeg vet at temperaturen stiger noe over dette da jeg måler det med et eksternt termometer.
Hvis jeg da setter SV til f.eks. 70 grader så hopper PV til rett temperatur (f.eks 66.1 grad) og fortsetter oppvarmingen til 70 grader.

Hvis jeg lar SV stå på 65 grader så regulerer PID´en temperaturen fint, men PV forandrer seg ikke før den går under SV.

Jeg har 3 stk. PID regulatorer i bryggeriet og 1 i et Sous Vide system, og alle regulatorene oppfører seg slik (setting er lik på alle 4 regulatorene)

Selve reguleringen fungerer fint men det er litt irriterende at jeg ikke får korrekt avlesning av PV når temperaturen passerer SV.


Er det noen som har vært borti det samme og har en "Fiks" for dette?

PID´er er alle av type RKC REX-C100
 
Ja det fins ein fiks. From the top of my head: Eg trur det er dF settingen (digital filter), som du finn ved å sette LCY=1111 i menyen. Så trykker du inn "set" og "<-" samtidig i tre sek. Set "Cod" til 0001 og bla med pil ned (eller opp) til du finn "dF". Sett den til 0000. Press "set" og "<-" samtidig i tre sek for å returnere til normal operasjon.

Veit eg har sett dette før, og trur det er dette som er fiksen. Sjekk og meld tilbake, så skal eg sjekke hukommelsen i mellomtida å sjå om eg kjem på noko meir.
 
protto skrev:
Ja det fins ein fiks. From the top of my head: Eg trur det er dF settingen (digital filter), som du finn ved å sette LCY=1111 i menyen. Så trykker du inn "set" og "<-" samtidig i tre sek. Set "Cod" til 0001 og bla med pil ned (eller opp) til du finn "dF". Sett den til 0000. Press "set" og "<-" samtidig i tre sek for å returnere til normal operasjon.

Veit eg har sett dette før, og trur det er dette som er fiksen. Sjekk og meld tilbake, så skal eg sjekke hukommelsen i mellomtida å sjå om eg kjem på noko meir.

Tar av meg hatten Per Otto, dF fra 0001 til 0000 fikset det :skitbra: :skitbra:
Ikke noe og si på HDD´en du har under hatten :ilike:

Takker og bukker :biersmile:
 
Godt å høyre! Ikkje fare for demens endå altså...

Du må kansje køyre ny autotune. Det gjer du best ved mesketemperatur (for MLT altså), feks, varm opp til 66 og så start autotune. Jo meir realistisk jo bedre (-les med malt i kjelen).
 
Vi hadde samme problemet på bryggeriet til Oslo amatørbryggerlaug. Der endte vi opp med å bytte til Sestos pider. disse var selvfølgelig mindre enn de pidene som satt i styreskapet fra før, så vi byttet hele skapet. Ser nå at det kunne vært unngått :bank2:
 
nordtvedt skrev:
Vi hadde samme problemet på bryggeriet til Oslo amatørbryggerlaug. Der endte vi opp med å bytte til Sestos pider. disse var selvfølgelig mindre enn de pidene som satt i styreskapet fra før, så vi byttet hele skapet. Ser nå at det kunne vært unngått :bank2:
Au da, sånn er jo kjedelig :'( Takk og pris for Norbrygg forumet :skitbra:
 
Tilbake
Topp