rex-c100 til kjøleskap

BrewBoy

Norbrygg-medlem
Hei, er det mulig å benytte en rex-c100 til å styre et kjøleskap, dvs bryte strømmen av og til slik at kjøleskapet holder jevt ca. 10 grader., Klarer ikke å få høyere temp nå enn 7 grader med kjøleskapets egen termostat, men ville jo helst styre temp ut fra temp-måling på dunk. Er det noen som har fått dette til så meld gjerne hvordan.
 
Ja. Men:

Stc-1000 fungerer fint til kjøleskap til en billigere penge. Det er en termostat. Tusen tråder, google stc norbrygg så finner du.
 
Ja, ser det skrives mye om den, og har en på tur i posten. Men vet du hvordan en c100 evt. må innstilles for å bruke slik jeg mener? Må det være en spesiell versjon for å kutte strømmen for å kjøle? Den er grei for å starte varme-øke temp.
 
Du vil bruke en PID til å styre kjøleskap med. Det vil jeg ikke anbefale deg. Kjøleskap har kompressor som krever en viss av-tid for å utligne trykket før neste påslag. Om den ikke får nok av-tid klarer ikke kompressoren å starte. En PID tar ikke hensyn til dette men vil etterstrebe settemperatur via algoritmer. Jeg tror du ender opp med svidd kompressor ila kort tid. Det er vel en grunn til at kjøleskap ikke blir laget med PID styring, men termostat...
 
Min Rex c100 har et parameter som heter r. Working cycle. Den er innstillbar fra 1 til 100 sekunder. Det blir veldig kort tid med 100 sekunders kompressorpause.
 
Ok, da blir det st1000 til kjøleskap, får finne på noe annet med rex-c100, har en varmematte for reptiler på 25w som evt kan brukes i varmeskap (avskrudd kjøleskap).
 
Du kan skru det på, hvis det funker, og ha Die Totale Kontrollen over gjæringen? STC både kjøler og varmer.
 
Tilbake
Topp