DIY: Temperaturlogging med Arduino og/eller ESP8266

Jeg får bare beskjed om at den valgte mappen/zip filen ikke inneholdet et gyldig bibliotek når jeg prøver å legge til den fra github
Har du lastet den ned som .zip og lagt den til i biblioteket via skisse/include libary/add a .zip libary? Det funket ihvertfall hos meg.

Jeg fikk en nytt problem som jeg ikke skjønner meg på. Håper noen av dere ræsere på koding ser problemet:
Arduino:1.6.3 (Mac OS X), Kort"Arduino Uno"

sketch_dec30b.ino: In function 'void loop()':
sketch_dec30b.ino:36:5: error: 'WiFiClient' was not declared in this scope
sketch_dec30b.ino:36:16: error: expected ';' before 'client'
sketch_dec30b.ino:43:7: error: 'client' was not declared in this scope
sketch_dec30b.ino:65:3: error: 'client' was not declared in this scope
sketch_dec30b.ino: In function 'void wifiConnect()':
sketch_dec30b.ino:76:5: error: 'WiFi' was not declared in this scope
sketch_dec30b.ino:77:29: error: 'WL_CONNECTED' was not declared in this scope
Feil ved kompilering.

Dette fikk jeg ikke opp før jeg la til det biblioteket som Strandberg linket til.
 
Kjenner ikke arduino osv så veldigt bra men fikk opp ting og kjøre hos meg når jag prøvde for noen uker siden.
Les gjerne instruksene på siden jag linket til ;)

  • Install Arduino 1.6.5 from the Arduino website.
  • Start Arduino and open Preferences window.
  • Enter http://arduino.esp8266.com/stable/package_esp8266com_index.json into Additional Board Manager URLsfield. You can add multiple URLs, separating them with commas.
  • Open Boards Manager from Tools > Board menu and install esp8266 platform (and don't forget to select your ESP8266 board from Tools > Board menu after installation).
Mulig det var noen fler steg som måtte till, men kommer ikke ihåg og har ikke ting satt opp på denne laptopen.
 
Kjenner ikke arduino osv så veldigt bra men fikk opp ting og kjøre hos meg når jag prøvde for noen uker siden.
Les gjerne instruksene på siden jag linket til ;)

  • Install Arduino 1.6.5 from the Arduino website.
  • Start Arduino and open Preferences window.
  • Enter http://arduino.esp8266.com/stable/package_esp8266com_index.json into Additional Board Manager URLsfield. You can add multiple URLs, separating them with commas.
  • Open Boards Manager from Tools > Board menu and install esp8266 platform (and don't forget to select your ESP8266 board from Tools > Board menu after installation).
Mulig det var noen fler steg som måtte till, men kommer ikke ihåg og har ikke ting satt opp på denne laptopen.

Har gjort mesteparten av det nå, men nå får jeg en feil når jeg skal innstallere esp8266 platform

Det står: Error downloading https://github.com/esp8266/Arduino/releases/download/2.0.0/esp8266-2.0.0.zip
 
Sist redigert:
Fritt etter hukommelsen brukte jeg samme fremgangsmåte som #Strandberg lenket til. Litt usikker på hvordan jeg kan få feilsøkt dette hos meg...
 
Kjenner ikke arduino osv så veldigt bra men fikk opp ting og kjøre hos meg når jag prøvde for noen uker siden.
Les gjerne instruksene på siden jag linket til ;)

  • Install Arduino 1.6.5 from the Arduino website.
  • Start Arduino and open Preferences window.
  • Enter http://arduino.esp8266.com/stable/package_esp8266com_index.json into Additional Board Manager URLsfield. You can add multiple URLs, separating them with commas.
  • Open Boards Manager from Tools > Board menu and install esp8266 platform (and don't forget to select your ESP8266 board from Tools > Board menu after installation).
Mulig det var noen fler steg som måtte till, men kommer ikke ihåg og har ikke ting satt opp på denne laptopen.
Ah, selvfølgelig. Trodde det bare var et vanlig bibliotek...Takk for oppklaringen ;)
 
Kan ESP´en, etter man har lastet inn koden, klare seg kun med strømforsyning på 3v3? Eller må den være tilkoblet USB to TTL enheten?
 
ESP'en klarer seg med 3.3v, men ds18b20 trenger vanligvis 5v
Du kan derfor kjøre den med to små 1,5v batterier
 
FullSizeRender.jpg
Kan ESP´en, etter man har lastet inn koden, klare seg kun med strømforsyning på 3v3? Eller må den være tilkoblet USB to TTL enheten?

Jeg bruker en slik, og kjører 5V inn på kretsen. Så 3,3V fra regulatoren til ESPen

5V To 3.3V DC-DC Step-Down Power Supply Buck Module AMS1117 800MA
http://s.aliexpress.com/nYne26Jz

Eneste komponentene som er koblet sammen under bruk er:
ESP,
Regulator,
1stk 4k7 motstand,
Kontakter
Og sensor med ledning
 
Sist redigert:
Den trenger ikke vare tilkoblet. Har ikke noen forslag over hva som kan vare feil siden den linken virker når jag trykker på den her. Men hele oppsettet er noe flaky og jag slet med at få ting at kompilere på den ene laptopen min.
 
Den trenger ikke vare tilkoblet. Har ikke noen forslag over hva som kan vare feil siden den linken virker når jag trykker på den her. Men hele oppsettet er noe flaky og jag slet med at få ting at kompilere på den ene laptopen min.
takk for svar... linken fungerer forsåvidt greit når jeg klikker på den. men det er når jeg er inne på arduino ide og skal laste opp esp8266 board feilen kommer... jeg skjønner det ikke...
 
Mulig det er jeg som er helt talentløs her, men når jeg prøver å verifisere ESP8266_Temp_To_Thingspeak_02.ino sketchen får jeg følgende feilmeldinger.

Kode:
ESP8266_Temp_To_Thingspeak_02.ino: In function 'void loop()':
ESP8266_Temp_To_Thingspeak_02.ino:36:5: error: 'WiFiClient' was not declared in this scope
ESP8266_Temp_To_Thingspeak_02.ino:36:16: error: expected ';' before 'client'
ESP8266_Temp_To_Thingspeak_02.ino:43:7: error: 'client' was not declared in this scope
ESP8266_Temp_To_Thingspeak_02.ino:65:3: error: 'client' was not declared in this scope
ESP8266_Temp_To_Thingspeak_02.ino: In function 'void wifiConnect()':
ESP8266_Temp_To_Thingspeak_02.ino:76:5: error: 'WiFi' was not declared in this scope
ESP8266_Temp_To_Thingspeak_02.ino:77:29: error: 'WL_CONNECTED' was not declared in this scope
'WiFiClient' was not declared in this scope

Hei, hva var feilen her? Hvilket bibliotek manglet?

Jeg får denne feilmeldingen når jeg kjører Verify av koden:
C:\Users\xxxxx\Documents\arduino-1.6.7\TempLogger\TempLogger.ino: In function 'void setup()':

TempLogger:31: error: 'wifiConnect' was not declared in this scope

wifiConnect();

^
 
Jeg brukte Copy & paste, ville trodd at jeg fikk mange andre feil også hvis det ikke støttes. Men jeg skal teste å laste ned sketchen og åpne den i arduino IDE. Takker for tipset!

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk
Fikk opp samme feilen når jeg prøvde. Linjen er akkurat lik som gjæringslogger sketchen til Sevland, og den fikk jeg igjennom for 2 måneder siden. Men når jeg prøver å får jeg feil på det.
 
Fikk opp samme feilen når jeg prøvde. Linjen er akkurat lik som gjæringslogger sketchen til Sevland, og den fikk jeg igjennom for 2 måneder siden. Men når jeg prøver å får jeg feil på det.
Men er det sånn at sketchen funker selv om man får den feilmeldingen når man kompilerer?

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk
 
Jeg har brukt lite tid på disse gamle sketchene i det siste.
Ser ut for at nyere bibliotek ikke fungerer med de gamle...
Jeg ønsker at de skal fungere, men har ikke tid til å se på dem nå. Det må bli siden...
 
Tilbake
Topp