MaltMill Impeller Agitator

Denne likte jeg.
Klarer du å finne ut hva lengden på stanga til røreren er? Følget det med 3 lengder? Kan ikke tysk og google transelate hjelper lite.,
 
Ifølge min lille tyskkunnskap så er det tre forskjellige lengder som går fra 28 til 36 cm
 
Hmm det er dessverre lott for langt for bryggeren min. Hadde vært perfekt med den korteste.
 
Men røreverk er vel mest optimalt med damp-kappe? Til resirkulering er det vel ikke vits og hvis man mesker inn og lar stå så vil man vel miste mye temperstur?
 
Men røreverk er vel mest optimalt med damp-kappe? Til resirkulering er det vel ikke vits og hvis man mesker inn og lar stå så vil man vel miste mye temperstur?

Ser gutta med Camurri brygger er super fornøyd med røring. Alltid konsekvent urbytte. Men den er utenfor rekkevidde prismessig. Jeg får se hva det blir til.
 
Ser gutta med Camurri brygger er super fornøyd med røring. Alltid konsekvent urbytte. Men den er utenfor rekkevidde prismessig. Jeg får se hva det blir til.

Å få konsekvent utbytte er jo ikke noe problem hvis det er samme oppskrift det er snakk om.
 
Svært som du skal argumentere mot mitt måha behov;)

Jeg mente et konsekvent HØYT utbytte opp mot 90% :)

Aha. Spare noen få skarve kroner på malt pr batch med andre ord? :p

Neida. det er sikkert kult å ha, men greit å tenke over oppsettet det skal brukes i, så man bare ikke bestiller med bling-fingeren og ser at man kanskje ikke klarer å opprettholde mesketemperaturer eller får stuck mash eller dirty vørter f.eks ved tapping. Eller at det på en annen måte var et kjøp som ender opp med å være mer arbeidskrevende fordi prosess må forandres på en måte man ikke så for seg.
 
Spørs vel på batchstørrelse, og resirkuleringsrate forsåvidt. Men når du rører så ødelegger du maltsengen, og god flow trenger en satt maltseng, både for flow og for at den skal virke som filter.
 
Stangen burde ha vært to firkantrør i hverandre. Enkelt å stille høyden uten at den glipper på en festeskrue...
Skjønner ikke hvorfor skovelen ikke er formet som en skrue som også beveger malten opp og rundt i mesken. Den det er bilde av vil vel bare flytte malt nederst med den temperaturforskjellen dette vil gi dersom man ikke samtidig har sirkulering.
Dersom man er avhengig av sirkulering i tillegg skjønner jeg ikke hele poenget...
 
Tilbake
Topp