GPA "downstream"

Glenn

Norbrygg-medlem
Global pale ale fra Nøgne Ø er en av mine favoritter, tenkte jeg skulle prøve en i dag da jeg fikk øye på den på Rema. Det smakte en blanding av pungsvette og kattepiss. Jeg skjønner at bryggeriene må selge produktene sine, men bør tenke igjennom hva som skjer med produktene fra de forlater bryggeriene og til de står i en sommervarm butikkhylle. Denne flasken var sikkert tipp topp idet den forlot sørlandet. Den smaker fantastisk når den er slik den skal. SKUFFA!
 
Kjedelig. Det er jo ikke direkte billig heller. Jeg kjøpte samme øl på Rema i dag, og den smakte godt. Batch nr 1169A. Positivt at rema har begynt å selge Nøgne Ø da. :)
 
Jepp, tilgjengelighet er jo pluss. Er riktignok første gang jeg opplever det. Men et tankekors er det. Håper det er unntaket.
 
Du sier noe, vil måtte øke humleutvalget litt tror jeg. Traff en nøgne ø kar på messe, noe av humlen er med i små mengder for å kunne kalle det global, men interessant med klone oppskrift. Har prøvd å finne det uten hell.
 
Du sier noe, vil måtte øke humleutvalget litt tror jeg. Traff en nøgne ø kar på messe, noe av humlen er med i små mengder for å kunne kalle det global, men interessant med klone oppskrift. Har prøvd å finne det uten hell.

Ta en telefon eller send en mail til nøgne ø, kjetil pleier å være veldig åpen når det kommer til oppskriftene sine ;)
 
Hei.


Joda. Her er en estimert 25-litersversjon.


Read it and weep:


IBU 40, 4,5%, Target OG 12°P, Target FG 4,3°P


5500g malt


Maris O: 2750g

Munich Light: 1100g

Cara: 1100g

Melano 40: 550g


69°C 45 min

72°C 15 min

78°C MO


Target: 11,5°P


Bittering:

Chinook (12,8%): 17g

Aurora (8,8%): 26g


Aroma:

Cascade: 15g (60g/hl) 5 min

Citra: 5g (20g/hl) 5 min

Moteueka: 1,25g (5g/hl) 5 min

Simcoe: 12,5g (50g/hl) 5 min

Cascade: 40g (160g/hl) WP

Citra: 17,5g (70g/hl) WP

Simcoe 17,5g (70g/hl) WP

Saaz: 1,25g (5g/hl) WP

Pacific G: 12,5g (50g/hl) WP

EKG: 1,25g (5g/hl) WP

Stella: 1,25g (5g/hl) WP


WLP 007/ S-04


20°C fermentation temp.


Dry hop:

Cascade: 12,5g (50g/hl)

Citra: 5g (20g/hl)

Simcoe: 5g (20g/hl)

Nelson S: 5g (20g/hl)

Mandarina: 1,25g (5g/hl)
 
Hei.
Jeg har fått svar fra Nøgne Ø om at de trekker tilbake batchnummerene 1169 B.
Denne kjøpte jeg for ikke så lenge siden, og den skummet noe forferdelig. Den har visst fått noe villgjær i seg.

Bare til info, slik at dere ikke kjøper denne.
 
Da må jeg spøre hvor i BS man gjør dette. Hvis jeg går på report så er det ingen som ser slik ut.
 
Tilbake
Topp