Bergen Ølfestival

Dette er det som viktigste som står på facebooksidene:
Innlegg av Stian Krog:
------



Da var det klart for mer utfyllende info:

Bergen Ølfestival: spørsmål & svar

Hva er konseptet? Bergen Ølfestival er Bergens første festival med fokus på håndtverksøl og øl som et helhetlig kulturprodukt. Vi ønsker å vise at øl er så mye mer enn bare "halvliteren". Vi vil la folk ta del i nye opplevelser knyttet til øl og mat, både når det gjelder smak og kunnskap. Vi ønsker at flere skal bli kjent med ølets spennende verden og dem som brygger det her i Norge. I år blir temaet "tid": ølhistorie, den nye mikrobryggeribølgen, brygging før og nå, ølets framtid, osv.

Når er festivalen? Bergen Ølfestival vil gå av stabelen sammen med Bergen Matfestival (lenke) den 07-08. september på Bryggen i Bergen. Dette gir en fin ramme for å vise fram kvalitetsbrygg, bryggekunst og ølkultur i historiske og vakre omgivelser der du også kan smake på lokale matprodukter underveis.

Hvor skjer det? Bergen Ølfestival vil være lokalisert i området rundt Bryggen Tracteaursted (på folkemunne kjent som "Traktøren") på "baksiden" av bryggen i Bryggesmauet, som har inngang fra Nikolaikirkealmenningen. Bergen Matfestival vil ha standsene sine foran på Bryggen.

Hvordan og når kommer jeg inn? Festivalen er åpen for alle og har gratis inngang, og åpningstider er 12.00 til 20.00 begge dagene.

Hva skjer? På festivalen kan du bli bedre kjent med folkene bak Norges mest spennende bryggerier, smake på ølene deres, lære om ølbrygging, høre foredrag om øl og ølhistorie, få informasjon om hvor du kan gå for å få tak i det beste ølet i Bergen, og treffe mange andre ølinteresserte samt ølpersonligheter fra hele landet i koselige omgivelser.

Hvordan gjør vi det: smaksprøver på øl selges i bytte mot poletter. Polettene selges på festivalen i pakker på 5 stk, der man i den første pakken får 4 poletter + 1 smakeglass, som skal benyttes til skjenking av smaksprøver. Det er selvfølgelig 18 års aldersgrense for kjøp av poletter, og alle smaksprøver må konsumeres innenfor skjenkeområdet.

Hvem kommer? Foreløpig er følgende bekreftet av innslag på festivalen:

Bryggeristands:

Haandbryggeriet
Kinn
Lervig
Nøgne Ø
Ægir

I tillegg skal hjemmebryggerbutikken Vestbrygg ha stands. Petter Nome fra Bryggeri- og drikkevareforeningen er konferansier, Hanne Frosta fra restauranten Hanne På Høyden skal stå for mat-og-øl-innslag og den kjente hjemmebryggeren Gahr Smith-Gahrsen skal være foredragsholder.
Flere aktører vil sannsynligvis dukke opp etter hvert og disse vil bli annonsert her på siden.

Dette hørtes gøy ut. Hvordan kan jeg bidra? Vi trenger frivillige både før, under og etter ferstivalen. Ta kontakt på Facebook-gruppen vår eller send en mail til: bergenolfestival@gmail.com

Håper å se deg på festivalen, og spre budskapet videre - nå er det endelig tid for godt øl i Bergen! :)


Mvh,
Stian Krog
Informasjonkoordinator, Bergen Ølfestival
 
Logo er på plass

319304_10151126590731282_83519161_n.jpg
 
...og nettsider er under konstruksjon, så når vi lettere fram til folk som ikke er på Facebook. Takk til alle som har lagt ut info hittil!  :biersmile:

Mye moro her folkens, jeg gleder meg!  :skitbra:
 
Underteikna har fått den sure jobben ærefulle oppgåva å rigge til ein Norbryggstand på festivalen. Til dette trengs det folk. Tenkte å dele opp i to økter både fredag og laurdag, dvs:

fredag 12.00 til 16.00, 16 til 20

laurdag 12.00 til 16.00, 16.00 - 20.00

Om du har høve til å stå på denne ei økt (det er i folkeopplysingas namn), send meg ei melding!
 
Spøker litt for standen! Sleng dykk på! Med to på kvar vakt vil det bli rikeleg høve til sirkulering.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2
 
Om ingen andre stiller, så kan jeg sikkert bidra noen timer. Tror ikke jeg har oppgaver mellom 14 og 18.

HTC successfully sent this message without crashing
 
Tilbake
Topp