noen som har erfaring med keykeg?

Ikke annet enn som bruker. Geniale engangsfat. :)
Lervig, Haandbryggeriet m.fl bruker nå disse for å slippe kostnadene forbundet med retur av fat.
 
Det som er supert med Keykeg er jo at du trenger ikke å bruke co2 som drivgass, siden du kan benytte luft, som klemmer sammen innerballongen som holder ølet.
Som igjen gjør at du slipper dette problemet med øl som dekarboneres over tid.

Men engangsprisen er kanskje litt i overkant for hjemmebrukeren?
 
Blir egentlig samme prinsippet som poser i øltanker da?
Er tenk som til produksjon på en restaurant, men det er en stund frem i tid, men greit og vite at det funker
 
Blir benyttet på to mikrobryggepubber i Oslo, samt at masse øl som importeres kommer på keykeg, blitt enklere å få inn øl fra utlandet siden man slipper å tenke på retur av kegs.
 
tar opp denne igjen ;)

er det noen hjemmebryggere som bruker de her i norge? Sitter å vurderer det... men er det non som selger de i norge eller må man importere de? Går vel å bestille fra http://www.keykegshop.eu/ men frakt er sikkert ikke så billig, og sen kommer det norske skatten...
 
var akkurat det jeg satt å tenkte ;)

det virker ikke så dyr fra deres hjemmeside (keykeg), spesielt når man ikke trenger bruke CO2...
 
ja, du trenger jo bare en liten luftkompressor eller noe slikt for å trykke sammen innerblæra der øllen er. smart konsept.
Men spørsmålet er hva stykkprisen blir..  men det avhenger igjen av bryggetakten, selv hadde det nok blitt rimeligere med min hastighet i brygginga, med slike istedet for corneliusfata som står :)
 
Spørsmålet er vel også om de er gjenbrukbare? Bestille nye hele tiden kan bli litt dyrt når man ikke har en inntekt på ølet sitt...enda.

Edit: Nei det er de visstnok ikke. Da må man vel ha et lite lager.
 
Helge T skrev:
Spørsmålet er vel også om de er gjenbrukbare? Bestille nye hele tiden kan bli litt dyrt når man ikke har en inntekt på ølet sitt...enda.

Edit: Nei det er de visstnok ikke. Da må man vel ha et lite lager.

Jeps, derfor jeg kommenterer bryggetakten.. du skal nok brygge noe skjelden for at dette skal lønne seg, evt brygge ofte øl du gir bort, for å slippe styr med ødelagte fat ogsåvidere.
Kosta disse f.eks 100 spenn stykket, så hadde det vært besnærende å slippe noe fatvask.. ikke at fatvask er så problematisk men.. :)

Disse fatene leveres ikke flatpakkete heller, så det tar noe innmari til plass om man skulle få lyst på å ha et lager av de.. (såfremt jeg ikke har gått glipp av noe der.. )
 
Bård skrev:
Hva med de flatpakka engangsfatene feks NØ bruker? Noen som har sett på disse?

??, hva er det?
Mener NØ bruker Keykeg, og de er flatpakket først når de er tomme. Der er fylt med gass(ellernoe) ved levering, fylles på en spesiell måte for å unngå at det skummer når du fylller de.
Keykeg er de store runde pappeskene med to blærer inni, 30 liter på de som brukes i norge. Benyttes av NØ, Håndbryggeriet, Schouskjelleren, Kinn startet nettopp med de, Ægir leverer sikkert på disse også, primært er det vel for å slippe maset med fatretur og slikt.
 
Hehe. Sist jeg var på "tilt" i Oslo, hva så jeg stablet under flipperspill og oppetter vegger? Jo en drøss med 19 liters Corneliusfat med klistremerke på. "kinn vestkyst" sto det på dem. :)

Så nå at de keykegfatene likner veldig på de nø bruker ja..
 
Bård skrev:
Hehe. Sist jeg var på "tilt" i Oslo, hva så jeg stablet under flipperspill og oppetter vegger? Jo en drøss med 19 liters Corneliusfat med klistremerke på. "kinn vestkyst" sto det på dem. :)

Så nå at de keykegfatene likner veldig på de nø bruker ja..

Jeg sa, startet Nettopp med de.. se her:
https://www.facebook.com/photo.php?...123182567703772.13630.114870671868295&type=1 Fatene i bakgrunn er cornelius som Kinn har benyttet og sikkert har i omløp fortsatt, mens pallen er full av Keykeg.. Sådetså! :)
 
neslekkim skrev:
Bård skrev:
Hehe. Sist jeg var på "tilt" i Oslo, hva så jeg stablet under flipperspill og oppetter vegger? Jo en drøss med 19 liters Corneliusfat med klistremerke på. "kinn vestkyst" sto det på dem. :)

Så nå at de keykegfatene likner veldig på de nø bruker ja..

Jeg sa, startet Nettopp med de.. se her:
https://www.facebook.com/photo.php?...123182567703772.13630.114870671868295&type=1 Fatene i bakgrunn er Cornelius som Kinn har benyttet og sikkert har i omløp fortsatt, mens pallen er full av Keykeg.. Sådetså! :)

Kanskje det plutselig kommer en haug med fat tilsalgs fra Kinn :)
 
Tilbake
Topp