Andrimne Bryggeri

I dag kom det nytt gjæringsskap på plass på "boblerommet".:)

54d26958-7c2d-8129.jpg
 
Slitan!

Pass på så ikke Apple saksøker deg for designet av kontrollboks ;-)

imac.gif


HTC successfully sent this message without crashing
 
Haha. Ja, det kunne blitt litt av en rettsak, du.:) Hvis Apple i det hele tatt ville ha hatt noe å gjøre med min "design" av kontrollboks, tror jeg konkursen ikke hadde vært særlig langt unna...
 
Odland skrev:
Synes jeg ser mye spennende på tapp gitt ;)

Well. Hvis du kunne ha lest hva som står på tavla, så er det altså ingenting av det som stemmer... For øyeblikket har jeg én kran med sider, én med prøvebrygg på ABC Henrik Lager og én med sterkrensløsning... Den sidte byttes snart ut med dobbel ipa.:)
 
Alle vet det er viktig med et variert kosthold. Derfor satte jeg vin i dag.::) Et KenRidge Founder's Series Australia Cabernet Shiraz-sett skaffet til veie av Birger på Vestbrygg. Takker og bukker.

suba3umy.jpg


Settet kom med 18 liter juice, en pakke drueskall til massegjæring, eiketerninger og god vingjær (Lalvin EC1118 ) og skal ikke tilsettes sukker, kun noen liter vann for å toppe opp volumet.

paqetuny.jpg


Nå står dunken og koser seg på 20,5 °C.

mymahuhu.jpg
 
BUGGER! STC-1000-en min funker ikke. Den måler tempen, klikker seg over i kjøle- og varmemodus, alt etter temperaturen, men den leverer ikke noe strøm til hverken kjøleskapet eller varmeplaten. Begge deler funker fint, og jeg kan høre det klikker inni STC-en når den slår seg av og på, men det hjelper fint lite. Koblingene er greie, slik jeg kan se det (det er en enkel sak; en utgang for strøm til varme, en for kjøling, strøm inn og temp-sonden). Noen som har en ferdig koblet sak til salgs? Foreløpig klarer jeg meg fint med kun kjøling og en UT-200, men skulle hatt muligheter for varming også.
 
Helge T skrev:
Hva må man ut med for slikt? Tror samboeren hadde blitt glad.

Well, jeg har ikke fått regning fra Birger ennå, så jeg vet ikke helt. Vin & Bar har liknende sett for rundt 1200,- Jeg er dog usikker på om de inneholder drueskall, slik KenRidge-settet gorde.
 
Gahr skrev:
BUGGER! STC-1000-en min funker ikke. Den måler tempen, klikker seg over i kjøle- og varmemodus, alt etter temperaturen, men den leverer ikke noe strøm til hverken kjøleskapet eller varmeplaten. Begge deler funker fint, og jeg kan høre det klikker inni STC-en når den slår seg av og på, men det hjelper fint lite. Koblingene er greie, slik jeg kan se det (det er en enkel sak; en utgang for strøm til varme, en for kjøling, strøm inn og temp-sonden). Noen som har en ferdig koblet sak til salgs? Foreløpig klarer jeg meg fint med kun kjøling og en UT-200, men skulle hatt muligheter for varming også.

Jeg har kanskje. Ringer deg :)

HTC successfully sent this message without crashing
 
Har en ny STC liggende (om min kone har hantet den). Er selv i Danmark, men så lenge det er folk hjemme kan henting ordnes.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Mottok selv en STC-1000 fra VinOgBar for mindre enn en time siden. Fikk den levert i løpet av to dager. Vurderte å bestille fra E-bay, men kom fram til at siden disse tydeligvis er litt jalla er det greiest og bestille fra Norge dersom jeg må reklamere på den.
 
Gahr skrev:
Koblingene er greie, slik jeg kan se det (det er en enkel sak; en utgang for strøm til varme, en for kjøling, strøm inn og temp-sonden).

Hengte meg litt opp i den ved andre gangs lesing.
Det er ikke utganger for strøm, etter det jeg har lest og sett på bilder. Det er en bryter for å slå strømmen av og på. En kombler med andre ord den ene lederen via denne og den andre direkte fra sikkontakten til varmeelementet/kjøleren.
 
StoreMy skrev:
Gahr skrev:
Koblingene er greie, slik jeg kan se det (det er en enkel sak; en utgang for strøm til varme, en for kjøling, strøm inn og temp-sonden).

Hengte meg litt opp i den ved andre gangs lesing.
Det er ikke utganger for strøm, etter det jeg har lest og sett på bilder. Det er en bryter for å slå strømmen av og på. En kombler med andre ord den ene lederen via denne og den andre direkte fra sikkontakten til varmeelementet/kjøleren.

Hm. Koblingsskjemaet ser slik ut:

ne9emyva.jpg


Har jeg misforstått noe her?
 
Bryter mellom 5 og 6
Bryter mellom 7 og 8

Om du ikke har måleinstrument og ikke vil koble 220V slik jeg beskriver uten å teste, kan du teste med et batteri, en lyspære og litt ledning (eller annet som lyser eller summer).
 
Ok, jeg er dum, men hva mener du med bryter? Jeg trodde kjøleelement (kjøleskap) skulle kobles til der hvor det står kjøling og varmeelementer der det står heating. Skal jeg koble til flere ledninger i hvert hull her, eller? Jeg kan ingenting om dette, så jeg må virkelig ha det inn med teskje...
 
Tilbake
Topp