Andrimne Bryggeri

Stc-100 har interne brytere, dvs at ene lederen blå (N - fra stikkontakt) skal gå direkte til klemme 1, og til tilkoblingene i stikkontakten hvor det er merket N. Altså disse skal ha direkte 230v. Andre leder svart ( kan være brun, denne også fra stikkontakt ) skal innom klemme 2, 5 og 7. her kan det være greit med en koblingsboks, da tilkoblings"hullene" er tighte. Slik at man får 1stk leder i hver tilkobling på stc-100. der etter tar man 2 stk ledninger, en ifra 6 og en ifra 8, disse skal tilkobles hver sin stikkontakt, der merket L står i kontakten. Ledning 6 som vist på tegning er da bryter ledningen til stikk for varme, ledning nr 8 er bryterledning for stikk kjøl..

Wago ( tilkobling for 5 ledere ): http://www.clasohlson.com/no/Wago-tilkoblingsklemme/Pr363051000 Koblingsboks: http://www.clasohlson.com/no/Koblingsboks/Pr325350000 2 x Stikkontakter med jord.

Hvis man ikke skal bruke stikkontakter, så kan man koble dette direkte, men jeg kjører som skrevet ovenfor uten problemer. Veldig fornøy..

Jeg er ikke så veldig flink til og forklare, men håper dette var litt til hjelp. ellers er det bare og spørre :) skal jeg hjelpe så godt jeg kan :)
 
Lo and behold, det virker! Ytterst ydmyke takk til Store My og MagnusU.V!

Og takk til Espen L også, som ringte og tilbød meg en ny!
 
MagnusU.V skrev:
Bare hyggelig, det er godt det er noe jeg kan bidra med også  :skitbra:

Det er jo nettopp dette som gjør forumet så utrolig bra. Det er alltid noen som har svar. :biersmile:
 
Det er jo også litt deilig å oppleve at selv Gahr sliter litt. Som vi sier i min bransje; "ingen kan alt, men alle kan mye".
 
Må innrømme at jeg også med første øyekast også tolket koblingsskjemaet feil slik som Gahr gjorde. (merker at det begynner å bli noen år siden at elektikerfagbrevet mitt ble arkivert og at koblingsskjema ofte er litt mer eksplisitt beskrevet i Norge). Opptatt med hardkjør i forbindelse med ølfestival får man ikke alltid tid til å studere alt i detalj. Passer i den forbindelse fint at Store My og Magnus gir det inn med Teskje(tilsvarer ca 4gram  :yes: )
 
Heitmann skrev:
Må innrømme at jeg også med første øyekast også tolket koblingsskjemaet som feil slik som Gahr. (merker at det begynner å bli noen år siden at elektikerfagbrevet mitt ble arkivert og at koblingsskjema ofte er litt mer eksplisitt beskrevet i Norge). Opptatt med hardkjør i forbindelse med ølfestival får man ikke alltid tid til å studere alt i detalj. Passer i den forbindelse fint at Store My og Magnus gir det inn med Teskje(tilsvarer ca 4gram  :yes: )

Tenk hvordan jeg har det da........... :idea:
 
Godt å høre at det virker! Ble forøvrig en god men sen sjauekveld før ølfestivalen :)

HTC successfully sent this message without crashing
 
Det var da voldsomt med gamle kabelsnekkere. Jeg har også et fagbrev liggende et eller annet sted. Sist brukt i forrige millenium.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Gahr skrev:
Alle vet det er viktig med et variert kosthold. Derfor satte jeg vin i dag.::) Et KenRidge Founder's Series Australia Cabernet Shiraz-sett skaffet til veie av Birger på Vestbrygg. Takker og bukker.

Hey, jeg har aldri brygget vin før, men det settet der så jo knall ut! Etter å ha sett videoen til NortherBrewer også så ble jeg småivrig på å prøve :)
Hvor kan jeg få tak i et slik sett?
 
På fredag ringte postmannen på døra (men bare én gang!) og satte fra seg en stor forundringspakke fra Bryggselv.

Pappesken har nå blitt lekehus for en femåring som er hjemme med vannkopper.

enameren.jpg


Og innholdet:

urahuje3.jpg


Ferdig montert og vasket, behørlig plassert i kjøleskapet:

yse9yjyz.jpg


Ølet blir neppe bedre, men moro er det!
 
Gahr skrev:
På fredag ringte postmannen på døra (men bare én gang!) Og satte fra seg en stor forundringspakke fra Bryggselv.

Pappesken har nå blitt lekehus for en femåring som er hjemme med vannkopper.

enameren.jpg


Og innholdet:

urahuje3.jpg


Ferdig montert og vasket, behørlig plassert i kjøleskapet:

yse9yjyz.jpg


Ølet blir neppe bedre, men moro er det!

Hvor stor er den?
 
Bernts skrev:
Du får mye gøy med den ;D. Men hvorfor ikke hakket større?

Den er på 7 gallons, ca. 26 liter. Den på 14 gallons blir dobbelt så stor som det jeg trenger... Dårlig plass i leiligheten også. Batchene mine er på 22,5 liter, hvilket vil si at jeg som regel setter omtrent 20+ liter til gjæring. Det er ikke noe poeng med over 20 liter dead space i gjæringskaret.
 
Du verden!!  :ilike:
Hadde man kun kjøpt det man strengt tatt trengte hadde vi alle antagelig spart masse penger. ;D
Men, som ordtaket sier, gutter blir ikke voksene, leketøyet blir bare dyrere!  >:D
Var inne på sidene til bryggselv og synes faktisk prisen, tatt i betraktning cool-faktor og bling ikke var gærn.
I år når fruen var på ferie kjøpte jeg meg Speidel!
Hu skal jo på ferie neste år og,,,,,, >:D :hypo:
 
Tilbake
Topp