Hansa fat . er dette ett godt alternativ til cornelius?

:help:
jeg har fått tilbud om å kjøpe en del ølfat fra en venn, type 30 l med tappetorn fra statsråd lehmkul og lurer på specs for disse ,
kan jeg fylle dem selv ?
har de kulekobling ?
garantien går ut nom en mnd har dette noe å si for meg?

setter stor pris på hjelp her , og det er 18 fat til salgs mulig å ordne til andre om jeg får en god pris fra henne ..
noen av fatene kan kjøpes med tappetorn fra hansa

:skitbra:
 
Jeg er litt usikker på om disse kan fylles på vanlig måte og renses ..  har sendt henne forespørsel på pris..  om disse kan brukes på vanlig måte skal jeg ha meg noen selv, men det skal vist være 15 fat og noen tappetårn..  tror hun snakket ca 1200 uten tårn så jeg skal prøve å få det ned ..  men kan du noe om disse fatene ..  setter pris på info
:idea:

Jeg fikk litt mer info og tror ikke vi kan fylle disse selv..  det er en liten ventil inn og ut som må fylles av hansa eller tau eller lignende..

skulle gjerne hatt en hansa tårn men det var noen som hadde kjøpt hele rukkelet  :mad:

først til mølla vettu ( eller til brygga i dette tilfellet) beklager mann .. men holder begge ørene til bakken så ser vi hva som dukker opp
 
Bryggerifat kan brukes til hjemmebrygg, men det trenges en fatkobling som passer til fatet, og en nøkkel til å åpne det for rengjøring. Mange som bruker slike.
 
Bryggerifat kan helt fint brukes av hjemmebryggere
Di har selvfølgelig en helt annen kopling(og mye mindre åpning)
Tror gjerne att bryggeriene fyller ferdig karbonert øl via ventilen, men den må du jo uansett ta ut for å vaske fatet

1200stk???  er di nye?, Nypris på brygging.no ser ut til å vere 1100 for 50 liter versjonen...
 
He he  :bank2:
takk for tilbakemeldinger ..  der ser jeg hvor mye jeg har å lære om faget:)

det var 1200 med kobling og tappetårn men de 15 fata er vekke nå :attevar:

Jeg venter på brukte kornelius fat for å starte keggingen ..  foreløbig får jeg ikke tak i slike men de dukker opp innimellom,
om det er noen som vil selge er det bare å sende en personlig melding ..  bor på vestlandet..

takk til dere som svarte meg på innlegget  :amen:
 
Tilbake
Topp