Trondheim Akademiske Ølbryggerlaug

Hei, er det noe aktivt miljø i trondheim? Jeg bor på tyholt så kult hvis det var noe aktivt miljø på moholt......jeg har doktorgrad fra institutt for bioteknologi ved ntnu så mer akademisk kan det vel snaut bli... Hadde med to corny kegs til oppdall sammen med mange studiekamerater fra tronhei. Det blir gjentakelse..

Geir
 
Hoi!

Jeg vet ikke om det er noe spesifikt miljø, og Trondheim Akademiske Ølbryggerlaug er i følge Roger Løe nok ikke aktivt, selv om noen av de gamle medlemmene fremdeles holder ølkontakten. Selv rakk jeg ikke få med meg aktiviteten i lauget, men holder jeg til på Dragvoll, brygger både her og på Tautra, og Terje (her på forumet) holder til på Moholt, mens en kamerat av meg setter sitt jomfrubrygg denne eller neste helg i Klæbu.

Det Gode Øls Klubb skal arrangere hjemmebryggerfestival på Den Gode Nabo 21.april.
Jeg har iallefall meldt min interesse, selv om jeg ikke vet helt hva det går ut på enda.

Hadde vært stas å fått et mer organisert eller oversiktlig miljø i Trondheim og omegn,
for erfaringsutveksling, smaking, kursing, eventuell sambrygging og fellesbestillinger.
Har inntrykk av at det er en god del hjemmebryggere i området, men få som kjenner til hverandre.

Gi gjerne lyd hvis det er flere på forumet som holder til i området!
 
Jeg holder til på Saupstad, i en blokkleilighet som ikke er helt perfekt for ølbrygging. Er helt i startfasen når det gjelder brygging, men har planer om å brygge regelmessig etter hvert.
 
Hei! Artig å høre at det er folk i nærområdet som driver med brygging!

Vi er en gjeng studenter på Bergheim(nesten Moholt) som driver med brygging. En sammenkomst av noe slag hadde vært knallbra, med utveksling av ideer og erfaringer i real håndbryggerånd over en øl eller fem.
 
Kjelleren står der fortsatt den. Masse brygge stæsj som bare står uten at noen bruker det.
Det er Omega sitt orkester som har den andre delen av kjelleren.(Taktlause)
Jon Martin i Taktlause kan sikkert fortelle dere hvor dere burde starte hen.

Har som første klassing vært borti mange som vil starte det opp igjen men inngen som får ut fingeren.
Start opp og blest det til neste imatrikulering og folk vil dukke opp.

SiT har penger og alt som mangler er at noen får ut fingeren.

Her stå ølet og gjærer på varmekablene på dass hos nabon...
 
Her i Bergen er vi noen bryggere som har møttes jevnlig i det siste, delt oppskrifter, pratet skit, testet øl, osv.
Synes det har vært utrolig kjekt med slike treff; Ikke bare en unik mulighet for å lære om øl & brygging, men alle hjemmebryggere jeg har møtt har vært veldig trivelige folk.  :clap:

Jeg flytter til Trondheim om 3 uker. Håper muligheten for å møtes & ta en øl og diskutere brygging finnes i Trondheim og.
:skaal:
 
Ja, en by som Trondheim burde vel absolutt ha en klubb for hjemmebryggere. Kanskje burde de som er interesserte valgt et tidspunkt etterhvert og tatt en prat...?
 
Det står fortsatt mye svært bra utstyr på Moholt hvis det er noe interesse for å starte ny aktivitet.
Siden kjelleren ligger i Studentsamskipnaden sine lokaler bør vi ha noen studentmedlemmer.
Jeg testet nøkkelkortet mitt for en tid siden og det fungerte fortsatt. Ser gjerne at interesserte kan møtes
på kjelleren for å diskutere ny aktivitet. Noe dugnadsarbeid må påregnes for å få bryggeriet funksjonelt,
men det er løsbart.

Intereserte kan henge seg på denne tråden så kan vi avtale et møte hvor vi kan se på lokalene,
utstyret og diskutere muligehetene for aktiviteter.

Send meg gjerne en PM med telefonnummer hvis vis dere vil jeg skal ta kontakt.


Terje  :)
 
Taktlause har pusset opp fellesarealene ganske kraftig siden det var aktivitet i lauget
så jeg fåreslår at dere sier ifra til dem før det trapper opp en masse folk.
 
Barskekarsten skrev:
Taktlause har pusset opp fellesarealene ganske kraftig siden det var aktivitet i lauget
så jeg fåreslår at dere sier ifra til dem før det trapper opp en masse folk.

Hehe - ja, slik at ingen skjenker seg full, får en god ide, og fks. gjør slikt med blåseinstrumentene:

[flash=200,200]http://www.youtube.com/watch?v=qSfi4j9vsPE[/flash]
 
Mere det at de har hatt problemer med tyverier Ol..
Ikke bra å bli mistenkt for det.

For å si det sånn: Jeg har ingenting med Taktlause å gjøre men, jeg vil bare at lauget skal komme opp og gå på en god måte.
Jeg ikke tid eller anlednign til å være med.
 
Det er absolutt behov for et et organisert hjemmebryggermiljø i Trondheim!

Om lauget har null-aktivitet, så betyr det enten at man kan gjenoppvekke det ved å melde seg inn, eller vi kan starte noe nytt. Jeg har selv fått meg kjeller, men da vi startet å brygge, så hadde det vært ufattelig praktisk å hatt godt utstyr å brygge på, så bryggekjelleren til lauget er et stort aktivum for potensielle nye hjemmebryggere. For å komme i gang kan man kanskje starte med å samles på en pub? Jeg har snakket med flere hjemmebryggere i Trondheim, og de forteller alle sammen at de savner noen å diskutere med, utveksle smaksprøver med, og generelt dyrke hobbyen sammen med.

Det er egentlig ikke verre enn at vi blinker ut tid og sted for å treffes. Hva med Trondhjem Mikrobryggeri kl 19:00 på onsdag 18 mars?  Jeg er også med på å samles i lokalene til lauget, men da må noen med nøkkel ta initiativ (samt forklare veien).
 
Fin ide å møtes på pub.
Jeg blir opptatt mye av onsdag kveld, men skal prøve å komme innom kl 19.00.
Fint å treffe andre med samme interesse.

Terje
 
Det passet nok dårlig for meg onsdag.

Men bra initiativ ja, får heller bli med neste gang.
 
Tilbake
Topp