Digital Refractometer

Ketil skrev:
Da vil jeg si det er bortkasta penger til vårt bruk.
Finnes ikke noe kalkulator i noe bryggeprogram som kan brukes til dette formålet.

Jeg har en slik. Det er litt bling, men det er jo viktig i vår hobby.
Den trenger bare en dråpe, den er enkel å bruke, den er enkel å rengjøre, den er nøyaktig og den står stabilt på bordet uten sjanse for å bli ødelagt. Jeg angrer ihvertfall ikke på kjøpet, men jeg må innrømme at jeg er i overkant glad i dingsebomser, særlig hvis de har knapper, display og motor. Bråker de er det enda en pluss...
 
LaffenDog skrev:

Takker for forståelsen  Rune ;D Når vi først snakker dingser, tror det blir en Oxygen Consentrator også, noe ala denne.........

http://www.ebay.co.uk/itm/LOW-NOISE...dical_ET&hash=item3a6e0af1a5#ht_16637wt_1219
Ser det er et par som investerte for en tid tilbake. Vurderte å Nitrox vaske en av dykkerflaskene mine igjen, men jeg ser fort at et par fyllinger pluss trykktesting og ny vask hvert andre år fort spares inn med en slike ein. Har også fått tilbu om å overta en ubrukt Dissolved Oxygen Meter fra en kompis i prosessindustrien, men det er vel å ta det et steg eller ti for langt tor jeg. Vi snakker ikke den portable utgaven for å si det forsiktg.........  :jaha:
 
Nå har jeg 2, et digitalt og ett mekanisk pluss 2 hygrometer, på et litt mørkt øl jeg brygget forleden viste hygrometerne 1061 og digi. refrac. 15
Så langt bra men nå etter 2 dager gjæring viser begge refrac. 7,4 som etter regnearket tilsier 1010 mens hygrometerne viser 1018, dett er jo store avvik og skuffende.
Noen refleksjoner ?
Alt er kalibrert med vann/batterivann.
 
Tilbake
Topp