Bakke Brygg AS - Ny hjemmebryggerbutikk i Trondheim

knutgrrr skrev:
Har aldri helt forstått hvorfor de som ofte selger bryggeprodukter på si må være de mest shady menneskene i hele nato...

Det er et veldig godt spørsmål. Jeg tror det koker ned til at hjemmebrygg - eller hjemmevinlegging i tidligere tider - var en slags rekvisitt til hva den shady delen av den voksne befolkningen foretok seg etter at de hadde iført seg løsneser og signalgule parykker. I praksis trenger seriøse hjemmebryggere partyeffekter mindre enn partyeffektselgere trenger hjemmebryggere for å få forretningene sine til å gå rundt - så good riddance til alle fremtidig nedlagte partieffektbutikker med hjørne for ølsett og ymse råvarer som ble tvilsomt oppbevart.
 
Anders Christensen skrev:
Er det fremdeles åpning til lørdag (5. januar)? Og i så fall, hvilket klokkeslett.

Snakket med Ola B like før jul, og han bekreftet datoen, 5. januar. Tidspunktet vet jeg ikke.
 
Heisann!

Bakke Brygg åpner lørdag 5. januar klokka 12:00. Velkommen skal dere være!

:biersmile:
 
var innom. De hadde alt jeg trengte.. (selv om jeg glemte å både kort og penger hjemme :p). Snakka med en trivelig kar som hadde god peiling.
åpningstider 12-18 tirs-fredag og 10-16 lørdag. Stengt søndag og mandag. Med en slik butikk i byen blir det lettere å fortsette bryggehobbyen, og jeg kommer iallefall til å vende tilbake hit!
 
Konge! jeg hadde tatt turen innom selv i dag hadde jeg ikke hatt en full dag :)
må vell stikke turen innom på tirsdagen for å se hvordan det er :)
 
Hurra!!! Sitter på Gran Canaria mens jeg hørte de gode nyhetene. Sitter i 25+ og sipper til en San Miguel som holder omtrent samme temperatur som været i Trondheim. Men nå gleder jeg meg til å komme hjem. Endelig ei råstoffsjappe i Trondheim som ikke har kuk-neser som en viktig del av sortimentet!! :) 
 
Var innom klokka 13 på lørdagen. Var ganske fult der da, men fikk kjøpe et lite termometer som jeg så sårt trengte til søndagens bryggeøkt. De hadde ingen 2012-humle enda, men håpet på å få det inn asap. Savnet prislapper på ting og tang også (var for mange der til at jeg gadd å spørre).
 
Kjøpte en pakke wyeast ferskgjær idag, prisen var vel 70kr.
Overhørte at malt kostet 20kr/kg.
Humla vet jeg ikke, men sikkert ikke ulikt andre butikker.
 
Fin butikk med hyggelige folk! Førsteinntrykket var at det var lite varer og de manglet prislapper, men trikset er å se på prislistene som ligger på disken. Dårlig med parykker og løsneser, men ellers bra utvalg! De selger malt i løsvekt slik at man kan kjøpe nøyaktig de mengdene man trenger. De sa også at de vil prøve å ha et par speideler (20l inntil videre) på lager til enhver tid, for de som ikke har lyst til å vente på pakke i posten.

:ilike:
 
Var innom butikken i dag som ser veldig bra ut synes jeg. Betalte 117 kr for 5,5 kg div ferdig kvernet malt og 2012 humlen er på plass. Det skal komme mer bryggeutstyr etterhvert fikk jeg inntrykk av.  :ilike:
 
Tilbake
Topp