Ferking`s hagebryggeri..

På tide med ein oppdatering her  :jaha:  da har jeg endeleg fått tid til å putle litt videre med brygginga og ikkje minst drikke litt  :namnam:  Weizen ble nettop tappet over på fat og noen flasker, ny pils hvor jeg har dristet meg til å eksperimentere litt med oppskrifta står på 2. uke i gjæringen, så den nærmer seg også. De 2 siste brygga har eg splittet opp, litt på fat og litt på flasker, og konklusjonen er "dessverre" at de smaker bedre fra flaske i tillegg til litt skumproblemer på fatanlegget.

Dette endte opp med litt modifisering av fatanlegget, "shankene" er blitt byttet til rustfrie og slangene byttet ut, fant også knekk på slangen til tårnkjølingen, rett under tappetårnet, så her byttet eg også ut slangene.

Grunnen til bytte av shanker etc. kan ein lese om her, litt før og litt etter at tråden sporer av  ::)

http://norbrygg.no/forum/index.php/topic,14008.msg135787.html#msg135787
Litt bilder må ein vel ha siden dette er ein bildetråd...

Nye slanger buntet sammen med kjøleslanger og pakket inn i alu. folie:

IMG_0236_zpsf619cba8.jpg


Shanker byttet og hurtigkoblinger montert:

IMG_0237_zps8c904dd3.jpg


Slanger på plass i skapet igjenn:

IMG_0238_zps6faf43c1.jpg


Voila! Klar for tapping:

IMG_0239_zpscda694ec.jpg


Og til slutt første pils tappet  :biersmile:

IMG_0241_zpse358b9fc.jpg



Er redd valget av slanger ble litt feil, fordi det gjekk treeegt å tappe, men det tok trossalt meir tid å vente på at skummet skulle roe seg,
med de gamle slangene, eg får prøve å ha det sånn ei stund å sjå kossen det går..

Skål da  :biersmile:
 
Tilbake
Topp