Skitne corneliusfat under trykk spm...

Har 2 fat som har stått tomme, men er forsatt trykksatt  (ikke rengjort etter de ble tømt for 2 mnd siden) . Gjør det noe om de står sånn? Får ikke vasket de da jeg er bortreist på jobb. Eller blir det et Hel..... og gjøre rent når jeg kommer hjem?
 
magne1972 skrev:
Jeg synes selv de er enklest å lagre sånn med tanke på rengjøring...

Magne1972: Så det du sier er at det egentlig er  like greit og la de stå sånn til en skal bruke de neste gang?  Og for og spare seg for en del vaskearbeid
 
Eller... Vaske de, skylle med star san og trykksette de. Så er de klar til bruk når du trenger de.
 
stostu skrev:
Har 2 fat som har stått tomme, men er forsatt trykksatt  (ikke rengjort etter de ble tømt for 2 mnd siden) . Gjør det noe om de står sånn? Får ikke vasket de da jeg er bortreist på jobb. Eller blir det et Hel..... og gjøre rent når jeg kommer hjem?

Det mest ideelle er jo sjølvsagt å vaske fat med ein gang etter bruk, men det går heilt fint ann å la dei stå "skitne" og trykksatte i lang tid. Berre du vasker GRUNDIG før bruk igjen.

Når bryggeri får fat i retur, kjem dei jo "skitne" og trykksatt og har gjerne stått fleire måneder, til og med opp mot år.  Det går heilt fint så lenge dei før bruk blir kaldskylt godt og vaska grunding med eit kraftig varmt vaskemiddel. Ville også tatt fram skrubben, hvis ikkje du har ein CIP fatvaskar da ;) . For å blautlegge over ein hvis tid er ikkje alltid nok når fat har stått lenge.
 
Tilbake
Topp