Lagring av humlepellets..

Hei,

Jeg har kjøpt meg en 500g humlepakke som jeg åpnet i dag når jeg brygget. Hvordan skal jeg lagre resten av humle? Holder det og legge de i en tuppewareboks og lagre den i fryseren?
 
stostu skrev:
Hei,

Jeg har kjøpt meg en 500g humlepakke som jeg åpnet i dag når jeg brygget. Hvordan skal jeg lagre resten av humle? Holder det og legge de i en tuppewareboks og lagre den i fryseren?

Det vil funke det :)
 
Rutof skrev:
stostu skrev:
Hei,

Jeg har kjøpt meg en 500g humlepakke som jeg åpnet i dag når jeg brygget. Hvordan skal jeg lagre resten av humle? Holder det og legge de i en tuppewareboks og lagre den i fryseren?

Det vil funke det :)

Hvor lenge kan den ligge i en slik boks i fryseren og hvordan merker jeg att humla har tapt seg
 
stostu skrev:
Rutof skrev:
stostu skrev:
Hei,

Jeg har kjøpt meg en 500g humlepakke som jeg åpnet i dag når jeg brygget. Hvordan skal jeg lagre resten av humle? Holder det og legge de i en tuppewareboks og lagre den i fryseren?

Det vil funke det :)

Hvor lenge kan den ligge i en slik boks i fryseren og hvordan merker jeg att humla har tapt seg

Du kan ha det mange år i frysen.
 
Rutof skrev:
stostu skrev:
Rutof skrev:
stostu skrev:
Hei,

Jeg har kjøpt meg en 500g humlepakke som jeg åpnet i dag når jeg brygget. Hvordan skal jeg lagre resten av humle? Holder det og legge de i en tuppewareboks og lagre den i fryseren?

Det vil funke det :)

Ok, takk for raskt svar:)

Hvor lenge kan den ligge i en slik boks i fryseren og hvordan merker jeg att humla har tapt seg

Du kan ha det mange år i frysen.
 
Er det forskjell på pellets og blomst i så måte, spør fordi jeg hadde hel blomst med Hallertauer ett par år i fryseren som ikke holdt såpass.
 
Oddvar Demmo skrev:
Er det forskjell på pellets og blomst i så måte, spør fordi jeg hadde hel blomst med Hallertauer ett par år i fryseren som ikke holdt såpass.

Blomst holder ikke så bra. Ser på pakkene at de er produsert nov. 2012 holdbarhet nov. 2014.
 
Men når jeg får humle levert fra leverandør er de ofte vakumpakket. Går fint å bare åpne den pakken og ta litt og legge i frysern regner jeg med? Isåfall vurdere jeg å kjøpe inn en god slump, for jeg bruker veldig ofte samme humletyper, så åpner det jo for litt eksperimentering :)
 
Tilbake
Topp