100 corneliusfat i søpla!!

Var innom CB i Kristiansand i dag å fikk noen deler til tappetårnet hjemme. Lurte i samme slengen på om de hadde noen corneliusfat? Nei de hadde blitt kastet for ca et halvt år siden, av bryggerimesteren!!?? Han jeg prata med var like oppgitt som meg, og den såkalte bryggerimesteren kan ikke vite mye om hjemmebrygging når han kaster nettop det vi bruker å har problemer nok med å få tak i!!!

Hadde jeg bare spurt før....
 
Litt synd å bare kaste dei, men skjønner godt kvifor. Cornelius fat (særskildt brukte) kan vere eit j"#vla herk å ha med å gjøre i ein større sammenheng, og man kan til tider få lyst til å berre hive dei rett på dynga og bli ferdig med dei...
 
Torvald skrev:
Litt synd å bare kaste dei, men skjønner godt kvifor. Cornelius fat (særskildt brukte) kan vere eit j"#vla herk å ha med å gjøre i ein større sammenheng, og man kan til tider få lyst til å berre hive dei rett på dynga og bli ferdig med dei...

Hør på proffen, da! Har du gått over til keykegs i hjemmebryggeriet også?;)
 
En liten rettelse, de hadde vist blitt kastet for et par år siden, så kan bli vanskelig å spore opp. Men uansett en tragedie!!
 
Kinn bryggeri selger sine corneliusfat da de går over til keykegs. Tror de tar 450kr stykke. Litt dyrt kanskje?, men du skal ikke se bort i fra at det er mulig å prute.
 
Heeelt ned i kjelleren og vel så det. Så langt ned at de utelukkende severer romtemperert Copenhagen og Best of Linni Meister dundrer på anlegget.
 
Rystende nyheter!

Ikke det, jeg har syndet jeg også, kjære ølvenner. Jeg tilstår å ha dumpet noe over 100.000 tomme 1/2l-ølflasker. I motsetning til corneliusfat anser jeg tomflasker som en fornybar ressurs.
 
Jeg var inne og spurte på CB på slutten av 90 og igjen litt utpå 2000 tallet, de var da også kastet for "ei stund" siden så tror det er lenge siden de har hatt Corneliusfat der.
 
Det var fra kinn vi kjøpte 40 stk nylig. Tror han helst selger en pall i slengen, men prisen for en pall er det ingen ting å si på.:)
 
Slapp av, ingenting har blitt resirkulert til Carbon og stål. Selv den minst smarte  skraphandler i verden har ikke skjønt hva at dette kan han omsette i skikkelige penger :) de er ikke uten grunn at noen ganger, når vinden blåser rett, at vi kan få skapelig pris på rustfritt :)
Pa! Når klarte du å få fatt i f.eks. 2m  rør i rustfritt? ;) glem det
 
Tilbake
Topp