Finaledeltarkerne i NM er klare!

Gahr

Norbrygg-medlem
Da er det klart hvilke øl som gikk til finalerundene i årets NM! Se her for å finne ut hvilke øl som gikk videre.
 
Hurra! IPAen er videre. Og jeg som trodde det var porteren min (som jeg nipper til nå) som skulle videre. Men den gusher bittelitt  :help:
 
Jeg må snart lære meg å brygge noe annet enn imperial stout som gjør det bra, men det er morsomt å være i finalerunden igjen med favorittstilen sin :)

Håper dommerne i Bergen, som fikk smake mitt forsøk på å teste om de hadde fulgt med i timen under dommerkurset jeg holdt har tilgitt meg... (Hint: Det var rødt og påmeldt i klassen fruktøl.)
 
Hvorfor i alle dager legger Norbrygg ut oversikten over finaleølene på forhånd? En ting er at det er kjipt å se at ingen av mine øl kom videre, men det er enda kjipere å vite på forhånd. Moroa med NM er å stå foran scenen og krysse fingrene for at ditt navn ropes opp. Nå vet jeg at det ikke kommer til å skje. Magien med arrangementet er fullstendig borte for min del. Skikkelig skuffa!

(Innser at jeg kan virke bitter for at ikke ølene mine gikk videre, men jeg var forberedt på det. Med så mange deltagere og flinke bryggere, er det tøft å hevde seg.)
 
Det er flere grunner til det.

En viktig grunn er å redusere mengden informasjon som skal formidles på NM-dagen. Det har vært et problem å få ut informasjonen til de som faktisk ikke er i salen på en god og rask måte tidligere.

Dessuten har det vært et ønske å få skilt flaskekonkurransen tydligere fra PF. Mange har jobbet mye med å kåre vinnere og få gjennomført den konkurransen på en god og riktig måte, helt fra kursing av dommere til vasking av smaksglass. Vi har ønsket å tydeliggjøre at denne konkurransen pågår over tid, og å offentliggjøre resultatene to omganger er forsøk på det.

At spenningen synker litt på kvelden har veid i mot å gjøre det på denne måten.
 
Grattis til alle finaledeltakere! (inkl meg selv :)

Finnes det en oversikt over hvor mange øl som er levert inn, delt inn i klasser?
 
Nygard67 skrev:
Finnes det en oversikt over hvor mange øl som er levert inn, delt inn i klasser?

Ja, men statistikken bruker ikke å være klar før godt etter NM. Generelt har det vært rundt 40-50 øl i hver klasse.
 
Jeg teller ikke mindre enn åtte bidrag fra trønderhovedstadens stolthet Monkey Brew i finalene! Imponerende de luxe! :D :ilike:
 
Det vil etter at NM er over bli lagt ut dommerskjemaer og resepter for alle bedømte øl.

Dere må bare ha litt tålmodighet da NM komiteen nå har hovedfokus på det som skal skje i morgen.

Vi gleder oss til å se riktig mange av dere der. :) :) :) :)
 
Tilbake
Topp