Automatisk flaskefyller

Noen som bruker en slik flaskefyller? Ser de er beregnet på vin, men er det "farlig" å bruke på øl. (tenker på oksidering ol)
Hadde vært fantastisk når man flasker noen hundre flasker ;D

http://www.youtube.com/watch?v=KA3LlPQmsuI
 
Ser ut som de bruker den til øl på videoen. Men ser at den skummer ikke over, noe det må gjøre om en skal fylle ferdigkarbonert øl uten å purge i co2 først (les: Counter Pressure Bottle Filler). Da ligger det oksygen i toppen, og regner med det oxydere da(?). Når det skummer akkurat over, vet en at oksygenet er ute av flaska. Men om en skal karbonere på flaske, så spiser gjæren opp oksygenet som ligger i toppen av flaska (gjær må ha luft for å jobbe fram co2), så da vil iallefall denne flaskefylleren fungere, vil jeg tro :)
 
Imperial skrev:
@Jens K - Hvis du ikke har investert ennå, så ta en kikk på denne som jeg har bygget
http://www.homebrewtalk.com/f51/diy-simple-semi-automated-bottle-filler-40-a-423843/

Simpel og billig. Eneste drawbacket er at man må følge med mens flaskene fylles.

Vi flasker 400 flasker etter hvert brygg og sparer mye tid med denne.

Bygges av tre Gildekasser.
Hehe :laugh: har allerede kikket på linken du du viser til.
Tøft oppsett dere har laget, men jeg er på jakt etter en fyller som stanser når flasken er full.
 
Forslag til en flaskefyller som fyller væske uten gass  (ikke mottrykksfyller) på flasker og stopper når de er fulle, selges det en med 3 fyllere for ca 55 euro hos Candirect.de (søk med "Flaschenabfüllgerät"), eller hos Browland.com (søk med "hobby bottle filler")
 
oeng skrev:
Forslag til en flaskefyller som fyller væske uten gass  (ikke mottrykksfyller) på flasker og stopper når de er fulle, selges det en med 3 fyllere for ca 55 euro hos Candirect.de (søk med "Flaschenabfüllgerät"), eller hos Browland.com (søk med "hobby bottle filler")
Takk for tipset. Dette må jeg sjekke ut :skitbra:
 
@Jens K - Hvis du trenger en som stopper å fylle når flaska er full så ikke oppsettet vår aktuelt nei. Og har du mulighet til å skaffe deg et ordentlig et så er jo det helt klart å foretrekke :)
 
Kan ikke svare for dette produktet spesielt, men andre modeller av samme type stopper av seg selv.
De baserer seg på hevertprinsippet. Du har ølet plassert i høyde over flaskefylleren, og denne fyller seg til riktig nivå ved hjelp av en kran som er koblet til en nivåbryter. Samme type bryter som Blichman Autosparge.

Flasken fyller seg til samme nivå som nivået i kammeret inni flaskefylleren.

 
Den stopper av seg selv. Samme prinsippet som den som er avbildet. Kvaliteten gjenspeiles i prisen, men den virker.
 
Ja den stopper av seg selv når flaska er like full som ølet i karet. Se video to av Leek Brewery
 
Hei. eg har mykje bringebærdrikke eg skal fylle i plastikk flasker. eg lurer på om det går an å bruke flaskefylleren til ølbrygging til dette.
eller blir plastikk flasker for lette til dette.
 
Tilbake
Topp