• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

koniske gjærtanker 30 liter, 60 liter og 100 liter

Dæven, nå ser jeg at jeg er blitt sensurert også. Hoi hoi, dette blir jo bare bedre og bedre! Kan virkelig si at Norbrygg og dets styre ikke utvikler seg i en måte som gjør at jeg er interessert i å være medlem lenger.
 
Gilje, fortell oss hva som en feil med strukturen på dette, og hvordan dere må jobbe med strukturen på fellesinnkjøp. Jeg er oppriktig nysgjerrig.
 
joques skrev:
Dæven, nå ser jeg at jeg er blitt sensurert også. Hoi hoi, dette blir jo bare bedre og bedre! Kan virkelig si at Norbrygg og dets styre ikke utvikler seg i en måte som gjør at jeg er interessert i å være medlem lenger.
Det er ingen som blir sensurert.
En del inlegg er fjernet, for å prøve å spore tråden tilbake, men det ser ut til å være problematisk :)
Om man vil være medlem eller ikke er forøvrig et fritt valg :)
Som Tor sier, vennligst vent med kritikken til det foreligger et vedtak.
Forøvrig er det en ting som heter ris/ros til norbrygg som kan brukes, eller man kan starte en egen tråd der man kan komme med kritikk.
Denne tråden handler om felleskjøp av koniske gjæringstanker, og ikke noe annet :)
 
Hva da, spore tråden tilbake? Så vidt jeg har sett, så er foten fortsatt nede for Rutolfs fellesinnkjøp. Hvilket spor er det da du vil ha tråden tilbake på? Nå snakker vi om Norbryggs/styrets retningslinjer og rettferdig håndheving. Da er det ingen av de slettede innleggene som er irrelevante.

"Det er ingen som er sensurert, men en del innlegg er slettet." Den setningen er George Orwell verdig.
 
-> Om tråden virkelig skal stanses - hvorfor stanses den ikke? Ny diskusjon om modereringen burde vært tatt i egen tråd.

-> Aner ikke hva joques skrev som ble fjernet, men mener det er naturlig at den som modererer legger inn info (gjerne i annen skriftfarge) i posten om at noe er tatt vekk.

-> Det kan tyde på at modereringen er tatt ut fra en synsing om at salget var kommersielt, en slik tvil burde komme "tiltalte" til gode. Spesielt m.t.p at den er konstruktiv for hjemmebryggermiljøet.

-> Opprett gjerne to underkategori i salg, "Bransje" og "Privat" . Under "Bransje" kunne markedsaktører lagt inn sine tilbud, enten gratis eller ved at de betaler en årlig sum til Norbrygg. Medlemmene er også tjent ved å kunne lese reklame fra bransjen.


Det er mine 2 øre.. fra en kar som ikke engang er medlem i Norbrygg.
 
Gilje, nå har jeg saumfart tråden, og ingen steder står det at Rutof kan fortsette som før. Hvis så er tilfelle, så fint og flott. Men da burde det kanskje formidles :)  Så kan denne tråden gå tilbake til det den var, så kan diskusjoner om styrets rolle gå i en annen tråd, og så kan jeg gå tilbake i deep, deep lurker modus :)
 
joques skrev:
Gilje, nå har jeg saumfart tråden, og ingen steder står det at Rutof kan fortsette som før. Hvis så er tilfelle, så fint og flott. Men da burde det kanskje formidles :)  Så kan denne tråden gå tilbake til det den var, så kan diskusjoner om styrets rolle gå i en annen tråd, og så kan jeg gå tilbake i deep, deep lurker modus :)

Hmm, var sikker på jeg sendte den post før jeg gikk på arbeid, anyway, tråden er i live.
 
Tor Gilje skrev:
Denne tråd er i levende live, rutolf forsetter som før, dette er rutolfs tråd.

Fantastisk! Rutof som kanskje sørger for at Norge får den tetteste dekningen av conicals i et lands hjemmebryggermiljø i verden, til priser ingen andre er i nærheten av. Kanskje datoen for starten av denne tråden bør være "Official Rutof day"?  :skitbra:

Ser man på hva en veldig lik conical hos f.eks. http://www.brewershardware.com/15-Gallon-Stainless-Steel-Conical-Fermenter.html, $1000 vs. kr. 3990 + 499 (triclover) så ser man også at marginene her umulig kan være særlig store når man tar med fraktpris, spesialtilpasninger, mva osv.

Rutof sin innsats er prisverdig og han har sannsynligvis hevet det tekniske nivået flere hakk for mange som ellers aldri ville betalt "norsk" pris for en conical. Det samme gjelder også for humle, vi har fått mulighet til å kjøpe humle til langt under halv pris i forhold til hva man ellers har måttet betale.  :respekt:
 
Dette er ikke Facebook, men jeg laiker Hansenbryggs innlegg og melder meg herved av denne tråden. Takk for en forfriskende diskusjon, alle sammen :)
 
For egen del synes jeg det ble mer forstemmende enn forfriskende, men er ellers enig i at det er godt det er over!
 
Richard skrev:
Er det plass i et vanlig norsk kjøleskap for 60-literen?
Etter hva jeg forstår så er svaret her både ja og nei.
Ja hvis det er sveiste bein under (som ikke stikker ut). Nei hvis det er "standard" utenpåliggende bein.
Slik er det i hvert fall med mitt kjøleskap som jeg mener er ganske normalt i bredde/dybde.
f (thermometer) og g (sample hole) vil jo også bygge endel, men jeg håper jeg kan justere plasseringen i kjøleskapet slik at det blir plass. Er dog spent på dette...
 
Selve diameteren på konen er ikke noe problem, men det spennende er som du sier hvor mye koblinger og kraner stikker ut.
 
Tilbake
Topp