Hopster Bryggeri

Erlendso skrev:
Dude!! Prosjektet her blir bra!

Har du flyttet fra Trondheim og pensjonert Speidelen?

Takk takk! Speidelen er pensjonert men jeg holder fremdeles til på Ila i Trondheim, et steinkast fra To Tårn Bryggeri :)
 
Medisinskap fra Ikea? Synes det så kjent ut. Lager styringsskap selv av dette for 2 PID, 1 STC-100 og knapper for pumper.
 
Odland skrev:
Medisinskap fra Ikea? Synes det så kjent ut. Lager styringsskap selv av dette for 2 PID, 1 STC-100 og knapper for pumper.

Nice. Ikke helt optimalt med hyllene, men til prislappen får det så være.
 
IKEA hadde en versjon av dette skapet i rustfritt før, synd at de sluttet med det. Og det gjorde de rett før jeg skulle handle :bank2:
 
2013-08-16-16-20-07.jpg


8)
 
Steiki! Gjorde du det selv? Kan jeg spørre hvordan du gikk frem? Skal gjøre det samme selv snart, men har fått tak i en sveiser. Jeg mener dette ser bedre ut. Mindre kanter for bakterier å feste seg.
 
mikslen skrev:
Steiki! Gjorde du det selv?
Hell yeah! Jeg tok ganske mange bilder som jeg har lagt ut på hjemmesiden som hjelp til de som måtte ha lyst til å gjøre det samme. Hvis du lurer på noe etter å ha sett gjennom de, så er det bare å spørre :)

http://www.hopsterbrewery.com/the-build/
 
2013-08-16-14-44-17.jpg


Fra venstre til høyre:
Rustfri 10mm bolt fra Biltema
Rustfri OD40mm skive fra Biltema borret opp til ID10mm
Rustfri OD40mm skive fra Biltema slipt ned til ca. OD35mm og borret opp til ID10mm
1" SS304 Stainless Steel Class 3000 LB Socket Weld Fitting Coupling Connector
1x3/4'' Sanitary Weld Reducer Pipe Fitting Stainless Steel 304
Rustfri 10mm mutter fra Biltema (viser ikke på bildet, men det ble brukt her)
Rustfri skive OD25mm fra Biltema slipt skrå
Rustfri skive OD25mm fra Biltema
Rustfri 10mm mutter fra Biltema


Og så brukte jeg 5mm bor, trinnbor, 13/16" hulltager, skjæreolje og aceton for avfetting før lodding.

Obs! Verktøyet kan kun brukes til hull som skal ende opp med 1" diameter.
 
Godt jobba! Så utrolig profft ut! Håper bare sveisern min klarer det like bra.

PS! Har fatene dine i bilen ferdig rengjort, kommer med de på Mandag?
 
mikslen skrev:
Godt jobba! Så utrolig profft ut! Håper bare sveisern min klarer det like bra.

PS! Har fatene dine i bilen ferdig rengjort, kommer med de på Mandag?

Mandag høres bra ut! Send en sms før du kommer så slipper du å komme til tomt hus :)
 
Takk for deleliste!
Da skal jeg sjekke ebay for "sanitary weld reducers" som passer til mine gjennomføringer.
 
Tholthe skrev:
Takk for deleliste!
Da skal jeg sjekke ebay for "sanitary weld reducers" som passer til mine gjennomføringer.

:skitbra: Trikset er å ha riktig mellomrom mellom rørmuffen og reduksjonskoblingen, det er denne avstanden som gjør at stålet bøyer seg ut i en passelig radius :) Jeg tok et par bilder som viser avstanden mellom 1" delen av reduksjonskoblingen og muffen som den trekkes inn i.
 

Vedlegg

  • 2013-08-16 22.25.41.jpg
    2013-08-16 22.25.41.jpg
    127,2 KB · Sett: 1.032
  • 2013-08-16 22.26.03.jpg
    2013-08-16 22.26.03.jpg
    113,7 KB · Sett: 1.037
Tilbake
Topp