• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Nytt gruppekjøp på Biofine clear clarifier og annet fra MoreBeer -Sandefjord

Inspirert av gruppekjøpet på Biofine i Stavanger, så tenker jeg å handle noen flasker fra MoreBeer og prøve dem selv.
Siden frakten er ganske høy, så jeg tenkte at kanskje noen andre ville ha noen flasker eller noe annet fra MoreBeer for å få ned fraktkosten og avgifter.

Biofine skal visstnok være bra greier, og en flaske holder til ca 200L (50 gal) øl
http://MoreBeer.com/products/biofine-clear-clarifier-1oz.html

Prisen blir det samme som det andre gruppekjøpet, altså 50 kr per flaske.
Hentes enklest i Sandefjord, eller så koster det 40 kr å sende opptil 3 flasker, og 70 kr opptil 13 flasker som brevpost (jeg spanderer konvolutter :)

Kan også vurdere å kjøpe med andre ting hvis noen trenger noe fra MoreBeer's utvalg.

For bestilling, send MAIL på thorvaldskudem(ættt)gmail.com Skriv "Gruppekjøpe biofine" i emnetittelen så får jeg sorter dem ut.

Hvis du er intr i å bestille noe annet så skriv "Gruppekjøp MoreBeer" i emnetittelen i mailen og oppgi hva du er intr. i så skal jeg sjekke ang frakt og slikt.

Regner med å sende inn bestillingen førstkommende lørdag (31.)

Gi lyd hvis noen er interessert!
 
TomS skrev:
Kremt... er dette det samme som portaflock, bare i flytende form?

Nei,  det er ikke det samme.  Jeg kommer til å bruke begge deler.

Utsetter bestillingen til i slutten av neste uke.
 
Thorvald skrev:
TomS skrev:
Kremt... er dette det samme som portaflock, bare i flytende form?

Nei,  det er ikke det samme.  Jeg kommer til å bruke begge deler.

Utsetter bestillingen til i slutten av neste uke.

Beklager mange dumme spørsmål; Hva gjør egentlig dette middelet?
 
Morebeer sin varebeskrivelse gjør sikkert susen....

http://morebeer.com/products/biofine-clear-clarifier-1oz.html
 
Foreløpig ca 20 stk Biofine og litt diverse annet som skal bestilles. Venter til slutten av neste uke så flere kan slenge seg på.
 
A clarifier that has received attention on The Brewing Network and is used by several of our commercial brewer friends. While beers cloud for different reasons and there is not one silver bullet to clear all beers, Biofine has proven effective in most situations. It is an easy way to help ensure clarity without having to filter.

Biofine strips out all remaining yeast in 24-48 hours! Speeds up the aging and clarify process by 2-3 weeks! You'll find a layer of darker yeast that settles on top of your yeast bed in your fermenter. This layer is thicker than normal and acts as a blanket. This settling process avoids your yeast from being disturbed as you move your carboy. Biofine brings out maltiness and accentuates esters produced by yeast.

Biofine Clear is a purified colloidal solution of silicic acid (SiO2) in water that has been specially formulated for the rapid sedimentation of yeast and other haze forming particles in beer. (Vegan friendly - no animal products) Shelf life is 24 months from date of manufacture, unopened.

Dosage Rates: 1/4 Tbsp (3 ml or 1/10oz) to as much as 2 Tbsp (31 ml or 1 fluid oz.) per 5 gallon batch of beer.

Some beer styles don't react with certain dose rates. You may have to add more to have an effect. We recommend starting small and increasing your dosage rates once per day until clarification takes place.
 
Oversatt med google translate, og lett pyntet på:

Biofine feller ut all resterende gjær på 24-48 timer! Fremskynder aldrings- og klarningsprosessen  med 2-3 uker! Du vil finne et lag med mørkere gjær som legger seg på toppen av utfellingen i gjærtanken din. Dette laget er tykkere enn normalt, og fungerer som et teppe. Denne setningsprosessen unngår gjær fra å bli virvlet opp når du beveger tanken. Biofine bringer frem "maltiness" og fremhever estere produsert av gjær.
 
oddev skrev:
Oversatt med google translate, og lett pyntet på:

Biofine feller ut all resterende gjær på 24-48 timer! Fremskynder aldrings- og klarningsprosessen  med 2-3 uker! Du vil finne et lag med mørkere gjær som legger seg på toppen av utfellingen i gjærtanken din. Dette laget er tykkere enn normalt, og fungerer som et teppe. Denne setningsprosessen unngår gjær fra å bli virvlet opp når du beveger tanken. Biofine bringer frem "maltiness" og fremhever estere produsert av gjær.

Thanks. Tenkte ikke på dette selv.. Takk igjen.
 
Da har jeg svart på endel mailer og håper alle får svar. Sender ut betalingsinformasjon den dagen jeg bestiller, og legger ut for dere foreløpig. (ikke for dyre ting)

En ting til. Send Mail hvis dere skal ha. Har fått noen pm, men det er lettere å holde oversikten hvis all korrespondanse havner på en plass :)
 
Sender bestillingen på fredag, og sender ut betalingsinformasjon samtidig. Bestiller noen ekstra biofine også.
 
Da er varene kommet forbi tollen,  og jeg regner med at den kommer på mandag.  Fint hvis alle betaler snarest. Har også noen få ekstra biofine hvis noen trenger
 
Tilbake
Topp