Problemer med Trapetz Type2 Med manometer og kobling

Kjøpte denne for 2 mnd siden og er nå på min andre flaske CO₂. Plutselig en dag startet den å sende ut gassen via sikkerhetshullet i siden og ikke inn i slangen og ut i fatet. Har skrudd i fra hverandre alt som kan og montert igjen uten bedring. Jeg er litt usikker på om det er pakningen som er problemet, for den ser ok ut...

Noen som har opplevd lignende problemer? evt hvordan dette fikses?

Link: http://vinsenteret.no/produkt/olbrygging/utstyr/trapetz-type2-med-manometer-og-kobling
 
Jeg har maken, kjøpt fra sverige. Fungert problemfritt, bortsett fra pakningen, som er noe dritt ret og slett.
Bytt til noe uorginalt som passer. Den simmeringen som sitter der er rett og slett søppel.
 
Jeg fikk adapter fra Lund i dag, men da jeg skulle skru på flasken skjedde det som beskrevet over, jeg skrudde den på, men det bare kom veldig mye CO2 ut, var ikke mulig å få det tett og jeg tror det kom ut sikkerhetsskruen på gassflasken.

Pakningen virker grei, den var ikke montert i, så jeg puttet den i selv, og mener jeg gjorde det riktig, men jeg får ikke den tett og må skru ut flasken med en gang.

Noen som har et tips?
 
Ser nå at det er manometer det er snakk om, men jeg har en trapetz-overgang til miniregulator, og jeg blåser ut veldig masse CO2.

Hjelp!
 
Har hatt samme problem. Brukte ei helt ny flaske med sodastream på å fylle kjøkkenet pga dårlig pakning.
Biltema skal ha noen litt tykkere pakninger som visstnok skal stemme. Jeg brukte en gummigreie til patentkork fra bryggselv, koster 3kr. Funket greit, men når jeg koblet fra adapteren, var pakningen firedoblet i størrelse. Tror jeg skal på biltema når jeg får tid.
 
Jeg var lur og bestilte ekstra pakninger. Så hvis du vil ha 10 pakninger som ikke passer, er det bare å si ifra! :bank2:
 
Jeg kjøpte O ring sett på Biltema eller Jula og byttet . Potte tett nå i hvertfall
 
Jeg sendte en mail til Torben, og her er svaret jeg fikk:

Hej,
-der er kommet en anden type flasker på markedet end dem jeg sælger.
Disse flasker åbner ved en kortere vandring og kan ikke trykkes så langt ned. Det betyder at 'den store' pakning ikke kan lukket tæt.
Løsning: Den gamle type pakning benyttes mellem 'den store' pakning og CO2 flasken.

'Den store' = ny type.

Hvis du mailer mig din adresse, så sender jeg en pakning til dig.

Som nevnt før, så trengs det en tykkere pakning for å få det tett.
 
NicolaiGj skrev:
Jeg sendte en mail til Torben, og her er svaret jeg fikk:

Hej,
-der er kommet en anden type flasker på markedet end dem jeg sælger.
Disse flasker åbner ved en kortere vandring og kan ikke trykkes så langt ned. Det betyder at 'den store' pakning ikke kan lukket tæt.
Løsning: Den gamle type pakning benyttes mellem 'den store' pakning og CO₂ flasken.

'Den store' = ny type.

Hvis du mailer mig din adresse, så sender jeg en pakning til dig.

Som nevnt før, så trengs det en tykkere pakning for å få det tett.

Skru hardt :)
 
...og jeg som trodde det var jeg som hadde gjort noe galt når jeg prøvde å koble på sodastreamflaska ;-)

Brede skrev:
Jeg kjøpte O ring sett på Biltema eller Jula og byttet . Potte tett nå i hvertfall

Jeg har også et sånt sett fra biltema. Hvilken av o-ringene benyttet du? Brukte du den i tillegg til den "feile" pakningen, eller kun o-ring?
 
GeirH skrev:
...og jeg som trodde det var jeg som hadde gjort noe galt når jeg prøvde å koble på sodastreamflaska ;-)

Brede skrev:
Jeg kjøpte O ring sett på Biltema eller Jula og byttet . Potte tett nå i hvertfall

Jeg har også et sånt sett fra Biltema. Hvilken av o-ringene benyttet du? Brukte du den i tillegg til den "feile" pakningen, eller kun o-ring?

Brukte bare o ring
 
I dag løste jeg problemet, jeg brukte den pakningen jeg fikk med, samt jeg la en mindre paking fra Clas (1/2" http://www.clasohlson.com/no/Pakningssett/Pr307372000) utenpå den, og det løste alt, jeg koblet flasken til manometeret uten så mye som et lite "fsst" og jeg fikk raskt fyllt mine to første fat med øl og satt trykk på de etter en omfattende overhaling.

Eneste jeg nå lurer litt på er om regulatoren min lekker litt, for når jeg legger øret inntil regulatoren hører jeg at gass er i bevegelse. Ut fra regulatoren går en slange til et manifold med 3 utganger, der alle de er koblet til med slange og ball-lock og jeg har stengt alle ventilene på manifolden, så jeg mener det skal være tett. Har i tillegg gått over med såpesvamp og skummet overalt for å finne eventuelle lekkasjer, men jeg finner ingenting. Er det vanlig at regulatoren skal suse litt lavt, selv om den ikke er koblet på noe?
 
Tilbake
Topp