Nøgne Ø - spesialbestilling i hele kasser

Jeg bestilte disse gjennom spesialbestillingen til vinmonopolet for en stund siden. Nå ringte det akkurat en fra polet og fortalte at Nøgne Ø kun solgte disse i kasser av 12.
Noen som vet når og om disse kommer i salg via polet? Du vet kanskje når brygget ditt kommer Gahr?

Nøgne Ø Imperial Stout Highland cask
Nøgne Ø God Jul Islay
Nøgne Ø Imperial Brown Ale
Nøgne Ø Tiger Triple
Nøgne Ø Andhrímnir Barley Wine
 
Highland og Islay kommer neppe i vanlig salg på polet, til det er produsert kvantum for lite, men det er jo et visst håp om at alle de andre når ut til hvermansen.
Jeg hadde tidligere forståelsen av at Andhrimnin skulle dukke opp i september, men det ser ut til at noen har sagt noe som har blitt til en sannhet. Det er uansett et øl som ikke har vondt av å vente.
 
Jeg vet at ølet er sendt ut til flere puber, i alle fall på fat, og at det er flasker på vei flere steder også. Utsendingen til Polet er forsinket, og jeg vet ikke når ølet blir tilgjengelig der. Men som, Yngwie sier, det har ikke vondt av å vente... Jeg vil vel tippe en gang over jul, men det er bare tipping. Skal si fra så fort jeg vet noe. Har du forresten fått smakt det, Yngwie?
 
Gahr skrev:
Jeg vet at ølet er sendt ut til flere puber, i alle fall på fat, og at det er flasker på vei flere steder også. Utsendingen til Polet er forsinket, og jeg vet ikke når ølet blir tilgjengelig der. Men som, Yngwie sier, det har ikke vondt av å vente... Jeg vil vel tippe en gang over jul, men det er bare tipping. Skal si fra så fort jeg vet noe. Har du forresten fått smakt det, Yngwie?

Jepp. Inntrykket er at det har godt av å få modnes en stund ennå, virker litt "rått" ennå, hvis du skjønner hva jeg mener. Ikke så smooth som den hjemmebryggede versjonen din.
 
Enig. Tror det har et svært godt potensial, men man kan godt vente med å drikke det til neste høst...
 
Steinarja skrev:
Noen som vet konkret hvilke puber som har det inne for tiden?
Noen i Oslo eller Trondheim?

Vet ikke hvordan det er i resten av verden, men Patricks i KRS og Ølbutikken i Køben har Andhrimnir.
 
Steinarja skrev:
Gahr: Hvordan vil du si att den er i forhold til hvordan din var på samme stadie?

Slevsagt litt vanskelig å huske, men jeg mener de er relativt like. Nøgne Ø-versjonen har kanskje et litt mer humlet preg og er kanskje en smule lysere. Etterhvert som ølet oksiderer, blir det nok litt mørkere, så kanskje fargen ikke egentlig er spesielt ulik. (Forskjellen er uansett minimal...)

Henrik i Bergen har fått inn fem fat, Naboen to casks, flasker kommer. Vet ikke helt når det blir slipp. Skal avtale en dag for et arrangement på Naboen, Henrik skal ha bringebærporteren til øgne Ø på fat før Andhrimnir, men jeg tipper flaskene blir tilgjengelige så fort de kommer i hus.
 
Tenker det skjer noe mot slutten av denne måneden. Flasker kommer i salg så snart vi får de sendt fra Nøgne Ø. Har som gahr sier to fat, ett blir solgt i høst og ett skal vi lagre et år. Så får vi gjort rett med både de utålmodige og de tålmodige. Akkurat som jesus.
 
Tilbake
Topp