17.10.2009 Hjemmebryggertreff i Bergen

Tenker du ? dra dit ogs??

  • Ja (bor i Hordaland)

    Stemmer: 19 32,2%
  • Ja (bor lengre unna)

    Stemmer: 6 10,2%
  • Kanskje (bor i Hordaland)

    Stemmer: 14 23,7%
  • Kanskje (bor lengre unna)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Nei (bor i Hordaland)

    Stemmer: 20 33,9%
  • Nei (bor lengre unna)

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    59
Gahr skrev:
Det kommer vel an på hvor lange man er på det første stedet...

Jeg tenkte på det før gåturen, nemlig det å reise seg fra stolen  :samenvol: :skaal2: :beersmiley:
(blir fort alt for hyggelig et sted til å gidde å flytte seg til neste)
 
Er det noen tilbakemeldinger på hvilke typer Pale Ale som blir tatt med ?
Har selv brygget Belgisk Pale Ale, og kommer muligens til å brygge en APA med Amarillo Humle litt nermere.
 
Har ikke fått så mange konkrete tilbakemeldinger til nå. Selv tar jeg etter alt å dømme med en dobbel IPA og en ordinary bitter. Belgisk pale er bra! Jeg har vært inne på tanken selv. Håper vi får litt bredde, og ikke bare amerikansk IPA.
 
Denne gangen, som i vår, ber vi også de som vet de kommer til å ta med seg øl til treffet om å gi beskjed om hvilke øltyper dette blir. Jeg ber derfor om at dere sender meg en pm eller mail på gahrsen@yahoo.no med spesifikasjoner og oppskrift, samt navn på bryggere.
 
Vil gjerne minne folk på å sende inn oppskrifter på øl de vet de vil ta med på treffet. Har kun fått en mail om dette til nå... Det hadde også vært fint om alle som ønsker å delta uansett sendte meg en mail eller PM, slik at vi får en oversikt over omtrent hvor mange som kommer.
 
I forbindelse med hjemmebryggtreffet, vil det kvelden før selve treffet, altså fredag 16. okt., bli slipp av Nøgne Ø Andhrímnir Barley Wine på cask på Naboen. Norbryggmedlemmer får i den forbindelse et spesialtilbud på "husølet" Naboen Bayer og svineknoker fra pubmenyen. Mer info kommer.
 
Mitt øl er bare på tegnebrettet, regner med at det blir brygget til neste uke. Det blir nok en grusom bitter IPA med så mye humle at jeg ikke har plass til vørteren  ;D
 
Richard skrev:
Mitt øl er bare på tegnebrettet, regner med at det blir brygget til neste uke. Det blir nok en grusom bitter IPA med så mye humle at jeg ikke har plass til vørteren  ;D

Så du hadde ikke gitt i fra deg all humlen likevel?  ;D
 
Blir spennende å se hvilket øl som blir tøffest i trynet av ditt og mitt, Richard :)  Jeg flasker mitt i dag og satser på å ta med meg en kasse til treffet.
 
Har i alle fall en kg simcoe igjen  ;D

Vi får se Joques, uansett er det moro å sammenligne badass mother fucking IPA's.
 
Gahr skrev:
I forbindelse med hjemmebryggtreffet, vil det kvelden før selve treffet, altså fredag 16. okt., bli slipp av Nøgne Ø Andhrímnir Barley Wine på cask på Naboen. Norbryggmedlemmer får i den forbindelse et spesialtilbud på "husølet" Naboen Bayer og svineknoker fra pubmenyen. Mer info kommer.

Jeg synes nå slippet av ditt eget øl hadde fortjent en egen tråd. Men vi gleder oss stort og ser fram til dette. Prisen ser ut til å ikke bli alt for ille heller.
 
He, he! Skal lage en egen tråd! Ja jeg har smakt det. Har noen kasser stående i kjelleren. Jeg synes det tegner til å bli veldig bra. Fortsatt ungt, men egentlig overraskende drikkbart allerede. Gleder meg til fortsettelsen. De tre ratingene så langt på Ratebeer er ikke akkurat overstrømmende, men det kommenteres i alle fall at det trenger lagring. Og det er nok det som er poenget... Egentlig liten vits å rate det foreløpig, så lenge man ikke tar høyde for behovet for lagring.
 
Da begynner alt å komme på plass her på Naboen. Alle medlemmer av Norbrygg får 20% på svineknoker den helgen, med et tilbud på svineknoker og bayer for 148kr. For ordens og skjenkekontorets skyld så er det svineknokene det er tilbud på og ikke bayeren.

Vi har to cask med Gahr sitt øl, og satser på å selge det vi er gode for. Jeg kan vel egentlig allerede nå avsløre at når vi har solgt oss tom for Gahr sitt brygg så har vi noen cornelius-fat med Haandbryggeriet IPA som er klare til å kobles på håndpumpen.

Pumpen er forøvrig en Angram av beste kvalitet i messing og heltre som drar en kvart pint i draget og har vannavkjølt sylinder og med en cask rebreather tilkoblet for lengre holdbarhetstid på godsakene. Planen vår er at så langt det går skal den være permanent oppkoblet med rullerende utvalg. Vi håper at dette blir såpass populært at vi med tid og stunder vil se flere steder i Norge med håndpumper!
 
Jeg _GLEDER_ meg. Er det mulighet for å få ølen til å stå kjølig en natt i forveien? Brygget jeg skal ta med er veldig temperementsfullt ang. gjær som flyter rundt og er best uten noe gjær flytende rundt i det hele tatt. Noe som blir vanskelig når det er ettergjæret på flaske. Hvilken type mat er det ønskelig at man bringer med seg? Har litt lyst til å sette igang bryggegryta med fårikål men det kan vel fort bli litt for kraftig?
 
Som i januar blir det mulig å bestille varer fra Maltbua med levering på hjemmebryggertreffet. Alle bestillinger bes være fullført innen torsdag 14. oktober kl. 0800. I merknadsfeltet i bestillingen fører man opp "Levering på hjemmebryggertreff i Bergen". Leveringen vil bli gjort enten fredag 15. (etter avtale, nærmere beskjed vil bli gitt senere) eller på selve treffet den 17.
 
Heisann:)

Er det noen kjøle muligheter for medbrakt øl på treffet? eller er det kjølebag som gjeller? Jeg har nok med meg en snau kasse. Kan jeg da droppe ølet av litt i forkant for og så ta buss ned?

Har ikke vært på et slikt treff før.
 
Tilbake
Topp