Termometer med logg?

Ekornbakke

Norbrygg-medlem
Jeg kunne tenkt meg et nøyaktig digitalt termometer som  har en funksjon for å lagre en enkel logg over temperaturene på et gitt tidsintervall. Noen som vet om noe slikt? Jeg ser f eks på Claes Ohlson at et av termometrene lagrer min og maks temperatur. Det er jo en start. Men det kunne vært gøy under mesken å fått den til å notere seg temperaturen f eks hvert andre minutt. Dette for å finne ut hvordan platetoppen håndterer kjeletemperaturen gjennom mesken. Jada, jeg kan jo bare sitte å følge med, men det er jo ikke like stas :)

Hvis man deretter kunne stilt den inn på hver time, ville man f eks kunne utforske temperaturen rundt gjæringskaret, hvis den f eks står i et rom der du mistenker at temperaturen svinger noe i løpet av døgnet.

Evt andre anbefalinger rundt kjøp av godt digitalt termometer?
 
Prøv ebay og søk temperature logger. Fins mye rart under toll grensa og fri frakt.

Samsung med autokorrumpering
 
Jeg bruker en slik for å logge temperaturen i gjæringsskapet mitt. Var litt styr å sette den opp i linux, men for windows mener jeg den skal funke greit.

Tror ikke sensoren er vanntett, så ville ikke brukt den i mesken uten å eventuelt tre den inn i en vanntett hylse av ett eller annet slag, for eksempel en silikonslange som er tettet i ene enden.
 
Takk for tips!
Jeg visste jo ikke helt hva jeg burde søke på, men "temperature logger" gjorde susen. Er jo masse billige ting der ute, så jeg kommer nok til å bestille en ting eller to og se om det funker  ;D
 
Tilbake
Topp