Vis din kegerator / øleskap!

fmandal skrev:
Lekkert, runarstock!

Selv er jeg ikke helt ferdig, men FlyttBar er fullt brukbar. Til vanlig står den på (kj)ølerommet hvor det er 8 grader, men med 5 cm isopor og oppunder 60 liter øl holdt den greit på temperaturen utover kvelden da jeg hadde den med i et 60-årslag forrige helg. Det var før kranene kom fra Rutof – så den var ikke like stas, men tre partytaps tredd gjennom ei metallist gikk helt greit rent funksjonelt. Skal bygge mer et bedre «tårn» og male hele greia, men så langt har jeg ikke kommet ennå. Må også finne en løsning på diptray som fungerer. Men akkurat nå er jeg veldig fornøy med at FlyttBar fungerer og har fått skikkelige kraner!




Ser bra ut:)
 
Per Marius skrev:
runarstock skrev:
Fiks ferdig :)
Mangler bare et par fjonge håndtak. Tenkte å fylle rørene med humle og malt, men jeg klarer ikke bli kvitt etikettene på de rørene. Har prøvd forgjeves på 4 rør så langt, så ga jeg blanke.
Også må jeg kjøpe fargesprakende kritt.
Tøft med håntakene :) Håper noen finner en snedig måte og fjerne etiketten på :) da er d bare fanatsienn som setter grenser for hva dei kan fylles med  :skitbra:

Jeg fylte rørene med vann, og senket dem i varmt vannbad (tror jeg hadde litt zalo oppi i samme slengen, og la et grytelokk oppå for å få hele røret under vann), og lot det trekke en god stund (noen timer - husker ikke helt). Så skrapet jeg av etiketten med en plast-stekespade for å få av det verste, for så å bruke swix skirens for å få av resten av limet. Funket fint for min del i hvertfall :)

Humle og malt fylte jeg opp til det var innenfor gjengene der det dekkes til av troppa, og så forseglet jeg det med silikon slik at det holder seg på plass selv om man holder røret opp-ned :)
 
Dette er vel strengt talt ikke en kegerator, men tror bildet passer inn her allikevel.  slangen går igjennom skapet, kjøkkengulvet og ned i kjelleren.  trenger ikke å tenke på kjøling før til våren.
 

Vedlegg

  • IMG_20131105_210219.jpg
    IMG_20131105_210219.jpg
    547,2 KB · Sett: 1.925
Ikke like fancy som deres kegeratorer, men har ikke så mye plass i vårt yndige hjem på 50 kvadrat. Heldigvis er dama så kul at jeg får lov å ha en ved kjøkkenet  :skitbra:
Etterhvert så kommer den inn et lite kjøleskap under kegeratoren som skal fungere som gjæringskammer.

529743.jpeg


I neste uke så blir den satt i bruk med en Tysk hveteøl og uken etter blir det også satt inn en Brown Ale, gledings  :namnam:
 
nordtvedt skrev:
Dette er vel strengt talt ikke en kegerator, men tror bildet passer inn her allikevel.  slangen går igjennom skapet, kjøkkengulvet og ned i kjelleren.  trenger ikke å tenke på kjøling før til våren.
Wow! Kult! Regner med du ikke har tenåringer i huset?
 
Viktste skrev:
nordtvedt skrev:
Dette er vel strengt talt ikke en kegerator, men tror bildet passer inn her allikevel.  slangen går igjennom skapet, kjøkkengulvet og ned i kjelleren.  trenger ikke å tenke på kjøling før til våren.
Wow! Kult! Regner med du ikke har tenåringer i huset?
Har en datter på 9 år, så tappekrana får vel stå i fred i noen år til. Så at de solgte lås til tappekraner på bryggselv. får kjøpe en slik en etterhvert.
 
Hmm, hjemme har det stort sett alltid vært tilgang på hjemmebrygg fra jeg var liten. Vi ble forklart hva vi hadde lov til, og ikke, og vi fulgte det (iallefall ganske bra).
Virker her som en del låser ned ting. Er det holdningen til de fleste? Har alltid likt å tro at man greier seg uten sånt, men kan hende at tenåringene er så anderledes nå enn for 15 år siden.
 
Hvis jeg tenker på min egen ungdomstid som er for ca. 15 år siden, så vil nok jeg låse/veie mine kegs/tappekraner før jeg stikker ut av huset når mine unger er store nok. Når noe slikt står fremme for nysgjerrige tenåringer tror jeg ikke det hjelper hvor streng og flink du har vært til å lære ungene dine at slik skal man ikke røre....de har venner også  :)
 
Det har ikke så mye med det at fjortisser prøver alkohol. Tror ikke dattra mi ville ha forsynt seg når hun var alene hjemme, men jeg tror at en fjortisfest der man fyller på med 19 L av fars trippel i tillegg, utarter seg mer i feil retting enn om de ikke hadde hatt tilgang på hjemmebrygg.
 
He he

Jeg har Cola på den ene tappekrana og min datter på 11 er derfor ekspert i å svinge kranene  :biersmile:
 
Beant skrev:
He he

Jeg har Cola på den ene tappekrana og min datter på 11 er derfor ekspert i å svinge kranene  :biersmile:
da kjøper du cola, tømer på fat, og tillsetter co2? så enkelt og greit?
 
Enda enklere. Jeg kjøper konsentrat beregnet for brusmaskin (Sodastream), 1,5 flasker til 18 liter. Så rister jeg inn Co2 og trykksetter fatet. Dattera foretrekker dette over kjøpecola. Smakte det først hos Rune Alm og ble overbevist, blir veldig god Cola  :biersmile:

Sent from my Nokia 1100 using Tapatalk
 
Beant skrev:
Enda enklere. Jeg kjøper konsentrat beregnet for brusmaskin (Sodastream), 1,5 flasker til 18 liter. Så rister jeg inn CO₂ og trykksetter fatet. Dattera foretrekker dette over kjøpecola. Smakte det først hos Rune Alm og ble overbevist, blir veldig god Cola  :biersmile:

Sent from my Nokia 1100 using Tapatalk

Supert, da blir d en kran her med cola  :angel:
 
Hvordan setter man inn bilder i innleggene sine slik at de ikke kommer som vedlegg, men vises i posten??? Har lest veiledningen men jeg kan ikke si at jeg forstod mye mer etter det. Det er som sagt ikke noe problem å få lastet opp bilder som vedlegg til innlegget, problemet er at jeg ikke får de til å vises sammen med teksten i innlegget. Jeg ser knappen med "sett inn bilde" Jeg får bare ikke noe bilde inn HER:
!
 
Når jeg velger et bilde ved å trykke på "Velg fil" til høyre for "Legg ved", så kommer bildene opp i sin helhet, ikke bare som vedlegg...
 
Tollefsen skrev:
Hvordan setter man inn bilder i innleggene sine slik at de ikke kommer som vedlegg, men vises i posten??? Har lest veiledningen men jeg kan ikke si at jeg forstod mye mer etter det. Det er som sagt ikke noe problem å få lastet opp bilder som vedlegg til innlegget, problemet er at jeg ikke får de til å vises sammen med teksten i innlegget. Jeg ser knappen med "sett inn bilde" Jeg får bare ikke noe bilde inn HER:
!

Bare å trykke "Legg ved" under kommentarvinduet så kommer bildet opp automatisk dersom det er i et støttet format :)
 
Tilbake
Topp