Meget billig humle til salgs

Status
Stengt for ytterligere svar.
Dette gikk jo så bra at jeg flesker til med noen enda noen bilder.
 

Vedlegg

  • Humlen fylles.JPG
    Humlen fylles.JPG
    50,8 KB · Sett: 331
  • Humlen vakumeres.JPG
    Humlen vakumeres.JPG
    63,7 KB · Sett: 330
  • Humle ferdig pakket.JPG
    Humle ferdig pakket.JPG
    68,7 KB · Sett: 332
Det fungerte det. Hvis du sitter på en Windose maskin kan du i Paint hente opp bildet, gå på bildemenyen, så på strekk/forskyt og velge 30 % i strekk vannrett og strekk loddrett.
 
Pellets, ja. ... Jeg har for egen fornøyelses skyld kjøpt inn 25 kilo ekstra av Hallertauer Mittelfrüh. Nå vurderer jeg å gå til en pellets-fabrikk her i nabolaget å få laget pellets av ihvertfall en del av dette.

Jeg kan jo gjøre en uformell og uforpliktende markedsundersøkelse på dette her og nå: Er det interesse der ute for prisgunstige pellets av Hallertauer Mittelfrüh?  

(Jeg vet ikke ennå hva det vil koste meg å lage pellets, men antar at dette vil være såpass billig at jeg kan beholde prisen på 400 kroner per kilo).
 
Pellets, der sier du noe, har ikke tenkt på det i det hele tatt! Men men, hjemmebryggeriet tåler sikkert humleblomst også :)
 
Hehe, ikke gjør det for min skyld. Jeg kjøper humle i små 100g-pakker fra Humlegården, så jeg vet jeg alltid har frisk og (tilnærmet) uåpnet humle :)
 
Jens skrev:
Pellets, ja. ... Jeg har for egen fornøyelses skyld kjøpt inn 25 kilo ekstra av Hallertauer Mittelfrüh. Nå vurderer jeg å gå til en pellets-fabrikk her i nabolaget å få laget pellets av ihvertfall en del av dette.

Jeg kan jo gjøre en uformell og uforpliktende markedsundersøkelse på dette her og nå: Er det interesse der ute for prisgunstige pellets av Hallertauer Mittelfrüh?  

(Jeg vet ikke ennå hva det vil koste meg å lage pellets, men antar at dette vil være såpass billig at jeg kan beholde prisen på 400 kroner per kilo).

Hvordan maler du opp humlen, bedriftshemmelighet ?
Jeg bestilte 2 Kg hos deg, tenkte ikke over at mitt bryggeri liker pellets best.
 
Det er litt av hvert jeg ikke har tenkt over selv heller, både generelt (sånn i livet liksom) og i forhold til dette med humle og pellets.

Dette med å videreselge humle begynte som en løs idé. Jeg kjente tilfeldigvis en humlebonde og viste at jeg kunne kjøpe humle en gros til en pris som ligger langt under det kooperativene selger for. Planen var å finansiere eget forbruk ved å pushe. Dersom salget gikk bra, kunne jeg til og med forsvare (overfor kona) innkjøp av en vakumeringsmaksin. Så ble responsen her på Norbrygg-forumet betydelig større enn forventet, og dessuten er det en del hobbybryggere rundt omkring her hvor jeg bor som også vil kjøpe av meg. Derfor er det endt opp slik at jeg har kjøpt opp relativt mye humle, og at jeg tar sikte på drive litt forsiktig videresalg av dette. Dermed, idet holdbarhet er blitt et tema, har jeg også begynt å pønske på dette med pellets.

Jeg vet foreløpig tilnærmet null og niks om hvordan humle males opp og pakkes sammen i pellets. Det jeg vet, er at det i nærheten av der jeg bor finnes en pelleteringsfabrikk der bønder i området kommer med sine landbruksvarer og får disse malt opp og pelletert. For eksempel dyrkes det mye mais i området her, som så pelleteres og brukes i svinefor. Hvorvidt denne fabrikken også har mulighet til å pellettere humle og hva dette eventuelt vil koste, se dét er noe jeg ennå ikke vet. Foreløpig er dette en idé. Men på torsdag denne uken har det seg slik at jeg kjører forbi den aktuelle fabrikken, og da kan jeg forhåpentligvis finne ut om dette er noe å satse på eller ikke.

Forhåpentligvis for oss alle, vil jeg tro, finnes det her en mulighet til å underby det eksisterende markedet.
 
To nyheter:

1) Dette med pelletering må dessverre legges på is inntil videre. Pelleteringsfabrikken jeg besøkte behandler stort sett mais, og anlegget deres egner seg ikke til humle. Neste år skal jeg undersøke saken grundigere, i god tid før innhøstningen, og se om jeg ikke kan bestille humlen pelletert fra den bonden jeg er i kontakt med.

2) Spalt og Magnum er nå ankommet. Jeg håper jeg får tid til å vakumere til helgen, slik at jeg får sendt avgårde sakene førstkommende mandag.





 
 
Ok folkens, da er pakkene sendt avgårde. De ble sendt på mandag. Jeg kommer til å ta kontakt med hver enkelt av dere som har bestilt, enten via PM eller e-post.
 
Flotte greier  :skitbra:

De pakkene ser jo ut som noe tollerne av og til plukker ut av diverse biler/båter/håndbagasje og stolt viser frem  ;)
 
Det vil jeg tro, for en av de to pakkene jeg fikk var punktert og tapet sammen igjen, samtidig som at det var et klistermerke på utsiden av pakken om at Posten hadde åpnet den for kontroll. Det luktet ihvertfall godt av humlen, og jeg gleder meg til brygging!
 
Hee.. Tror jeg på. ;D
Du skulle ha ringt å klaget, å krevd erstatning siden den har blitt stukket hull på å dermed ødelagt holdbarheten :klovn:
 
Jens skrev:
Ok folkens, da er pakkene sendt avgårde. De ble sendt på mandag. Jeg kommer til å ta kontakt med hver enkelt av dere som har bestilt, enten via PM eller e-post.

Har ikke fått noe info fra deg enda.  :attevar:

Er sendingen vår også sendt? Hva med betaling?

MVH
Børge
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Tilbake
Topp