• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Varmeelement til HLT Ønskes kjøpt

Standard varmeelement er det haugen av på ebay, lokal rørlegger har også bøtter av det (til en helt annen pris)
Vvb fra skrothaugen har gjengeparti som kan skjæres ut eller i noen heldige tilfeller skrues av.
Gjengestykket er ikke altid av rustfritt.... sjekk det isåfall...
Ellers finnes elementer med 1,5" gjenger også, og der er gjengene ca 48mm, så da dekker de hullene dine :)
 
bard skrev:
Takker for det, Martin.

Det var sånn løsning jeg hadde på elementet som streiket - ikke keen på det igjen. Vanskelig å stramme skikkelig og dårlig pakning. Utfordringen nå er at jeg har fire små hull i en sirkel på ca 40mm. Tenker å sett i 4 RF skruer med pakning og lage nytt hull til det nye elementet...
Jeg har kjørt inn tilsammen 4 vannkokerelementer fra Clas Ohlsson i mine halve varmtvannstanker. Ingen av de lekker noe som helst. Har borret hullet så jeg akkurat fikk inn silikonpakningen som fulgte med vannkokeren, og måtte bruke litt krefter for å få presset inn elenetet i hullet med pakingen. De pakningene som følger med Clas Ohlsson vannkokerne er helt greie. De er av silikon og etter min mening lette å få tette. Utfordringen er kanskje heller på tilkoblingssiden, hvor en PC-kabel er en brukbar, men kanskje ikke helt ideell løsning. Har stikki noen flate og bøyde tynne messingplater inni der, og for meg sitter dette fint, og det smelter ikke ned.

For all del, jeg har et par Camco elementer også inne i kokekjelen min, og det er mere solide greier. Jeg fikk anbefalt disse etter at jeg hadde borret hullene for Clasohlsson elementene, og var da iallfall ikke i tvil om at jeg likevel skulle sette inn Clasohlsson elementer for om ikke annet, så iallfall for å få tettet hullene.

Har altså flere elementer enn jeg trenger i kjelene, og det gir raskere kok :ilike:. 99,- for å tette et hull med noe som atpåtil kan gjøre litt nytte i form av raskere kok, var etter min mening en god investering.
 
Tilbake
Topp