Vaske tappeslange..?

Har du et fat ledig kan du blande litt pbw i fatet, sette litt trykk på det og kjøre det gjennom. La det stå i slangene en halvtime eller så..
Husk og skyll godt etterpå.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
 
Vasket gjennom et tomt fat tidligere. Det synes jeg var tungvindt. Jeg kjøpte en slik sprayflaske som man pumper trykk på. Skrudde av sprayhodet og fikk skvist en øl-ut kobling på gjengene. Med masse gjengetape ble det tett og fint. Flaska tar 2 liter, blander vaskemiddel i varmt vann og pumper dette gjennom. Har en karaffel stående under den åpne tappekrana i andre enden. Lar det stå 1/2 time, før jeg skyller igjennom med rent varmt vann. Tappekrana demonteres og vaskes for seg etterpå. Hele greia er mye mindre og kompakt en å styre med et stort fat. Trenger ikke å bruke CO₂ heller.

Pumpeflaska kjøpte jeg på jernia for en 50-lapp (Ser den ikke i nettbutikken nå, så ingen link dessverre), ølkobling på bryggselv http://www.bryggselv.no/products/ventil-ut-ol-til-Cornelius-fat
Easypeasy!

"Edit" Nøyaktig slik som vist i tråden over ja!!
 
Jeg har star san i fatene mine når de er tomme, før jeg setter bort fatet så kjører jeg godt med star san gjennom tappeslangene og lar det stå i dem til neste gang jeg tapper øl
 
Tilbake
Topp