Meget billig humle til salgs

Status
Stengt for ytterligere svar.
Hei folkens!

Av tilbakemeldinger forstår jeg at mange allerede har fått pakkene sine, men at enkelte fremdeles venter. For de som venter, tror jeg det er for tidlig å panikke ennå. Jeg har tidligere erfart at postgang fra Sveits til Norge kan ta litt tid (omvendt vei går det alltid lynfort). La oss vente en uke til. Kontakt meg neste helg dersom pakken din ennå ikke er kommet.

Alle de som jeg har sendt pakker til, skal ha fått en PM eller mail med betalingsinfo. Dersom du har bestilt humle, men ikke mottatt noen slik melding, vennligst ta kontakt. Enhver kan forøvrig vente med betalingen til pakken er trygt ankommet.

Et ord om pakking og mengde. Jeg har konsekvent forsøkt å gi hver eneste vakuumpakke en liten kvantumsrabatt. I nesten alle vakuumpakkene befinner det seg en 20-30 gram mer enn det som er blitt merket på pakken. I noen få poser gikk imidlertid dette skeis, og disse endte opp med en 20-30 gram MINDRE i posen enn hva det skulle være. I alle slike tilfeller, passet jeg nøye på å legge en pose med et visst minusinnhold sammen med andre poser med plussinnhold, slik at totalen i alle tilfeller skulle gå i pluss. Nå håper jeg også at det er blitt slik, og at alle blir fornøyde med varene.
 
Da er humlen i (fryse-)boks. Takker for et godt initiativ.
Har du fått analysert humlen med et nøyaktig  alfa-innhold? I Beertools er Hallertauer presatt med 4,5% alfa, noe som passer med det du antydet. Spalter Spalt er presatt med 4,8% alfa, mens du antydet 3-4%.
 
Har allerede brukt noe av Hallertaueren som aromahumle i en havrestout. Fersk humle lukter godt, ja! (Men vakuumpakkingen var bra, kunne ikke kjenne humleduften gjennom uåpnet pose.) Kombinert med eldre Pacific Gem som bitterhumle. Magnumen (og resten av Hallertaueren) gikk i fryseboksen, Magnumen vil bli brukt som universal bitterhumle framover (har brukt Magnum tidligere også, men da fra USA).
 
Kjære humlevenner,

Det er flere som har spurt etter de eksakte alfasyreverdiene på den aktuelle humlen. Jeg har vært litt sen i vendingen, men her er de altså.

Magnum ca. 5,5 - 6,0
Spalter 3,8
Mitttelfrüh 4,6

Godt brygg!
 
Jens skrev:
Kjære humlevenner,

Det er flere som har spurt etter de eksakte alfasyreverdiene på den aktuelle humlen. Jeg har vært litt sen i vendingen, men her er de altså.

Magnum ca. 5,5 - 6,0
Spalter 3,8
Mitttelfrüh 4,6

Godt brygg!

Er du sikker på den verdien på magnum? Den virker veldig lav.
 
Jeg stusser på det samme. Jeg bare siterer fra en e-post fra bonden. Men jeg har selv brygget med magnumen og beregnet da 14%, hvilket ble helt ok. Kanskje det skal være 15,5-16%.

Jeg konfererer med bonden en gang til og kommer tilbake med svar.
 
Jeg beklager at det har tatt så lang tid å komme tilbake med svar på alfasyreverdien av magnumhumlen. Bonden har vært vanskelig å få fatt i og har ikke svart på mine henvendelser, og jeg burde kanskje ha stått på enda hardere.

Uansett, korrekt alfasyreverdi på magnumen er 14,1%.

Godt brygg alle sammen!
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Tilbake
Topp