Temperaturkontroller for HLT er ødelagt

Per Øyvind Arnesen

Dommerkomite
Hei, da jeg kom for å brygge i dag var temperaturkontrolleren bananas, og blinket vilt mens den påsto det var over 600 grader i HLT.  Noen som har noen tips?
 
Jeg sto også og funderte over dette problemet en stund da jeg brygget her forleden.

Hadde heldigvis et godt termometer med meg, og kjørte HLT-en via en annen kurs.
Måtte holde øye med temperaturen underveis. Brukte meske-kursen under skylling.

Ang temperatur-følerne:
Problemet her er fukt, eller er det en annen form for mekanisk feil?
Om det er fukt - er det ingen måte å få bedre tetting, eller en dyrere sensor som holder lenger?
 
Problemet med de probene vi har i dag er at de sprekker opp. litt usikker på om dette skyldes hardhendt behandling eller material svikt. En ny løsning bør på plass, da det er uholdbart å måtte bytte prober annenhver mnd. Har lurt på å sette en følerlomme(thermowell) i HLT, slik at proben ikke må oppi vannet. På meskekjelen har det vært snakk om å sette en følelomme elle vanntett probe i en avtakbar tri-clamp kobling til å sette i innløpet til meskekjelen.
Skal høre litt rundt med andelseierne om innspill på dette.

Hovedhensikten med dagens løsning er å ha et system som gjør det lett å vaske utstyr uten å måtte demontere prober.
 
Ja, thermowell er sikkert lurt. I HLT er det jo ikke det store vaskebehovet, men ser poenget med meskekjelen.

Synes i grunn dette tri-clamp-forslaget høres fornuftig ut.
 
Jeg har en ny probe hjemme, men er på ferie ei drøy uke til. Den har silikonslange.

Sent from my HTC One using Tapatalk
 
Jeg var innom med en bunke nye prober i dag, men det viste seg at de hadde for kort ledning. Dersom noen har en thermowell, derimot, så er vi i mål.
 
Proben går fint inn i thermowellen, men det skal kanskje ikke være for romslig heller?
Jeg har noe slik varmeledende pasta som kan smøres på, men da må proben festes til termowellen på en måte slik at den ikke blir dratt ut.
 
Tilbake
Topp